استاندار گیلان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها 9 نفر از جان‌باختگان گیلانی حادثه منا با اولین پرواز انتقال پیکرها از عربستان سعودی به ایران منتقل می‌شوند، گفت: به دلیل کارشکنی دولت سعودی این مهم هنوز محقق نشده است.

به گزارش ندای گیلان: محمدعلی نجفی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه استان در هفت فصل متوالی مقام برتر را در فضای آرامش و کسب و کار،  به دست آورده است افزود: همدلی و هم‌زبانی در گیلان مصداق بارز دارد و در کشور زبانزد است.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از اندیشه همدلی نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز ائمه جمعه شهرستان‌ها تصریح کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با تذکرات خود به مسئولان در هر برهه از شرایط، کشور را به سمت عملکرد مثبت هدایت می‌کنند.

وی به مشکلات موجود در فروش و قیمت پایین نفت و نیز در تخصیص اعتبارات بودجه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور و دولت بر سیر صعودی بودجه‌ها برای پروژه‌های عمرانی تأکید دارند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسئولان خود را موظف به حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و بخش کشاورزی می‌دانند گفت: این فضا باعث نمی‌شود که ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به استان تحت الشعاع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه استان نمی‌توان به بودجه عمرانی اکتفا کرد افزود: سرمایه‌گذاران با سختی‌های موجود در دریافت تسهیلات به استان ورود می‌کنند و باید از آنان حمایت شود.

نجفی بیان کرد: اعتبارات گیلان در پروژه‌های عمرانی نسبت به 3 سال گذشته 3.2 درصد رشد داشته است.

وی افزود: ائمه جمعه استان نیز با همکاری و حمایت از سیاست‌های دولت پیگیر فراهم شدن و ایجاد فضای کار، تلاش و اشتغال هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه منا خاطرنشان کرد: از آغاز اطلاع از این حادثه به صورت مستمر پیگیر وضعیت حجاج گیلانی بودم.

استاندار گیلان به نگرانی‌های موجود در خانواده‌های زائران و کشته شده‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود فضای روحی خانواده‌های مصیبت دیده را به حالت مطلوب هدایت کنیم.