کمپین مخالفین انتقال آب خزر به کویر در نامه ای به نمایندگان شمال نوشت: هشدار می‌دهیم که‌ با انتقال آب خزر به کویر "فاجعه زیست محیطی" رخ خواهد داد و "امنیت ملی" و "تمامیت ارضی" ایران به خطر خواهد افتاد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر خدیجه گلین مقدم مدیر کمپین مخالفین انتقال آب خزر به کویر در نامه ای به نمایندگان شمال کشور با اشاره به خبرهای مطرح شده در خصوص موافقت وزیر نیرو با انتقال آب دریای خزر به سمنان از مخاطرات این طرح نوشت و از آن به عنوان فاجعه زیست محیطی یاد کرد

در بخشی از این نامه آمده است:

انتقال آب خزر به کویر بازی با آتش است. توطئه‌ای عظیم برای نابودی کشور. این توطئه سالهاست که به دست مدیران بخش آب در حال اجراست و خود خبر ندارند‌. نقشه‌ی نابودی کامل ایران انتقال آب خزر به کویر است. هشدار می‌دهیم که‌ با انتقال آب خزر به کویر “فاجعه زیست محیطی” رخ خواهد داد و “امنیت ملی” و “تمامیت ارضی” ایران به خطر خواهد افتاد. وزیر نیرو خود بهتر می‌دانند که کاسپین فقط یک دریاچه است به مانند ارومیه، با این تفاوت که بزرگتر است. آب این دریاچه در حال پسروی است. واقعا چه اصراری است که می‌خواهند این یک مشت آب محصور در خشکی‌ها را به کویر ببرند و نابود کنند؟ بارها گفته‌ایم آب دریای خزر قدرت پاسخگویی به کویر بی انتها را ندارد. برای رفع تشنگی کویر راه‌های متعددی وجود دارد. چنانچه راه انتقال آب دریاها برای رفع تشنگی کویر مد نظر مقامات است، آب دریاهای جنوب، ترجیحا دریای عمان بهترین راه است. امروز استانهای شمالی خود درگیر کم‌آبی هستند. اکنون شمال ایران در محاصره کویر قرار دارد و خود نیازمند کمک است. آیا ایران فقط سمنان است؟!

نمایندگان محترم مجلس؛
چنانچه خبر فوق صحت داشته باشد لطفا به فوریت و با جدیت استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار خود قرار دهید تا جلوی فاجعه زیست محیطی در ایران گرفته شود.

 

با احترام مجدد
دکتر خدیجه گلین مقدم
مدیر کمپین مخالفین انتقال آب خزر به کویر