معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت گفت: نبود ابزار های قهری به مانند مجوز ورود و پلمپ املاک دارای خلاف و یا در اختیار قرار دادن امتیازات آب، برق و گاز باعث شده تا توان شهرداری برای برخورد با افراد خلاف ساز کاهش پیدا کند.
به گزارش ندای گیلان،معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت با اشاره به شهادت حضرت علی علیه السلام این ایام را تسلیت گفت و اظهار داشت: در راستای ناراحتی شهروندان و نامه بازرسی استان در خصوص جلوگیری از تخلفات ساختمانی در کلیه مناطق شهر رشت از دو هفته پیش بررسی موضوع و راهکارها را برای جلوگیری از تخلفات و اجرایی نمودن ناحیه محوری در مناطق شهرداری رشت را بررسی نمودیم.
محمد پورناصرانی با اشاره به پیچیدگی استعلام از دستگاه های مختلف بیان نمود: نبود اطلاعات جامع از برخی از دستگاه های خارج از شهرداری مانند سازمان میراث فرهنگی موجب شده تا شهرداری خود درگیر بروکراسی زمان بر استعلام از این سازمان یا نهادهای نظامی شده است. از طرفی نبود ابزار های قهری به مانند مجوز ورود و پلمپ املاک دارای خلاف و یا در اختیار قرار دادن امتیازات آب، برق و گاز باعث شده تا توان شهرداری برای برخورد با افراد خلاف ساز کاهش پیدا کند.
وی همچنین نبود برخی از ابزارهای روز در شهرداری مانند سیستم جامع ساختمانی برای خودکار سازی امور و ارتباط به روز با مراجعین برای دریافت خدمات از شهرداری و یا ضعف نیرو در نواحی شهرداری را از عوامل موثر در شهرداری جهت جلوگیری از تخلفات دانست و خواستار گام برداشتن تمام حوزه های شهرداری در مسیر خودکار سازی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به شهر و شهرداری شد.