عضو شورای شهر رشت بیان کرد: دریافت ویزیت ازبیماران از وحدت رویه برخوردار نیست و در بسیاری از مواقع به صورت سلیقه ای از بیمار ویزیت اخذ می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید شمس شفیعی با بیان اینکه درپی گلایه های شهروندان از نحوه خدمت رسانی برخی از پزشکان و آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بازدید میدانی به عمل آوردم افزود: متاسفانه متوجه شده‌ام که نحوه دریافت ویزیت از بیماران از وحدت رویه برخوردار نیست و از بیماران به صورت سلیقه ای ویزیت دریافت می‌شود.

شفیعی ادامه داد: همچنین برابر مصوبه نظام پزشکی هر پزشک فوق تخصص باید برای ویزیت بیمار۲۰دقیقه و پزشک متخصص ۱۵ دقیقه و پزشک عمومی ده دقیقه وقت بگذارد، اما مشاهده شده است که در بسیاری از مواقع این اقدام در کمتر از سه دقیقه انجام می‌گیرد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ساختمان پزشکان وظیفه تامین پارکینگ را برای بیماران مراجعه کننده بر عهده دارند، تصریح کرد: متاسفانه بی‌توجهی به این‌ مهم، موجب بروز ترافیک سنگین و تصادفات و خسارت های فراوان به شهروندان بالاخص بیماران مراجعه کننده به برخی از ساختمان پزشکان و مراکز درمانی شده است.

شفیعی با انتقاد از خرابی دائمی برخی از آسانسورهای موجود در ساختمان پزشکان افزود: آسانسورها خراب یا به لحاظ ظرفیت ناکافی هستند و گاهی بیمار مجبور است برای مراجعه به پزشک مورد نظر تا ۱۵ طبقه را ازطریق پله ها بالا برود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت به مناسب نبودن اتاق انتظار بسیاری از مطب‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی تا ۵۰ نفر در نوبت ویزیت هستند که ممکن است ۴ الی ۵ ساعت به طول بینجامد و گویا این اقدامات فقط با اهداف تبلیغاتی انجام می شود.

وی با ابراز تاسف از مشکلاتی که در مراجعه به مراکز درمانی و ساختمان پزشکان برای شهروندان رقم می خورد گفت: تمامی موارد فوق باید از طریق نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و بررسی شود،اما متاسفانه هردو نهاد این مشکلات را به دیگری محول کرده و هیچگونه نظارتی در این باره وجود ندارد.