فرماندار لاهیجان با انتقاد از وضعیت مسیر بام سبز لاهیجان، گفت: خودم به‌ عنوان یک شهروند نه یک فرماندار از وضعیت موجود خجالت می‌کشم و راضی نیستم.

ندای گیلان: کاظم کسرایی با اشاره به دریافت ورودی بام سبز گیلان گفت: از زمان ایجاد و تاٌسیس تله کابین، ظاهراً مبلغی برای ورود به بام سبز دریافت می‌شد.
وی با بیان اینکه از آنجایی که یک‌سری امکاناتی که خود شهرداری لاهیجان ایجاد کرده سبب تقسیم مبالغ ورودی بین شهرداری و بخش خصوصی شرکت شده است افزود: فضای پارکینگ و نمای بام سبز، خدمات شهرداری لاهیجان است.
کسرایی با اشاره به اینکه دریافت ورودی در ابتدای جاده بام سبز به‌طور کامل برای شهرداری نیست و قسمتی برای شرکت خصوصی است افزود: علاوه بر دریافت مبلغی جهت استفاده از تله کابین، مبلغی نیز از ورودی مسیر دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه به اتفاق شهردار، رئیس شورای شهر و فرماندهی انتظامی بازدیدی از منطقه بام سبز داشتیم و چندین جلسه در این‌باره برگزار کردیم افزود: خودم به‌عنوان یک شهروند نه یک فرماندار از وضعیت موجود خجالت می‌کشم و راضی نیستم.
کسرایی با بیان اینکه منطقه بام سبز با این حجم ورودی گردشگر پارکینگ مناسبی ندارد و جایگاه نیروی انتظامی نیز در خور شاٌن نیروی انتظامی که وظیفه ایجاد امنیت منطقه را بر عهده دارد نیست افزود: شهرداری آمادگی حل این مشکل را دارد ولی بخشی از این وظیفه به شرکت احرار بر می‌گردد.
فرماندار لاهیجان با بیان اینکه سنگ‌فرش‌ها، نظافت و بهداشت منطقه نیز در خور تشکیلات تله کابین و شهرداری نیست افزود: شهرداری لاهیجان معتقد است که این محدوده جزء محدوده خدمات‌رسانی شهرداری نیست و در اختیار بخش خصوصی است اما برای سنگ فرش کردن مسیر حتی تا چندین برابر محدوده شهری اعلام آمادگی کرده است.
کسرایی با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی کامل دارد تا فضایی که در اختیار دارد را مجهز به امکاناتی از قبیل سنگ فرش، آب‌نما و برق‌رسانی کند افزود: هرکاری که در جهت رفاه شهروندان باشد انجام می‌دهیم، اما بخش اعظمی از منطقه در اختیار شهرداری نیست.
وی با بیان اینکه مقداری از مشکلات ما بر سر محدوده‌ای است که خدمت‌رسانی آن بر عهده شرکت احرار است که انجام نمی‌گیرد افزود: البته باید به‌گونه ای باشد که خدمات‌رسانی شهرداری تحت الشعاع قرار نگیرد.
فرماندار لاهیجان با بیان اینکه من به‌عنوان شهروند اگر سوٌال نمی‌پرسیدم، فکر می‌کردم که قصور از شهرداری است در حالی‌که شهرداری اعلام آمادگی کرده است، افزود: چون بخش اعظمی از منطقه در اختیار بخش خصوصی است و درآمد حاصل از آن به سمت بخش خصوصی می‌رود اندکی کار را دشوار می‌کند./تسنیم