بازرس‌کل استان گیلان تصریح کرد: در مسیر اجرای قوانین و مقررات و در هنگام مواجهه با تخلفات و جرایم احتمالی، با افراد متخلف و تضییع‌کنندگان بیت المال اغماض و مماشات نخواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های قانونی به منظور مقابله با فساد استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سجاد ده ده جانی، بازرس کل استان گیلان در دیدار با استاندار با اشاره به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر احصاء نارسایی‌ها و ایرادات دستگاه‌های اجرایی و انعکاس آن به استاندار و پیگیری رفع آن‌ها افزود: هدف و انگیزه ما در بازرسی‌کل استان برخورد قهریه و سلبی با مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیست و بنا داریم نهایت همکاری و کمک به منظور اصلاح امور در دستگاه‌های اجرایی را به عمل آوریم.

بازرس‌کل استان گیلان در عین حال تصریح کرد: در مسیر اجرای قوانین و مقررات و در هنگام مواجهه با تخلفات و جرایم احتمالی، با افراد متخلف و تضییع‌کنندگان بیت المال اغماض و مماشات نخواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های قانونی به منظور مقابله با فساد استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به صدور برخی آرای غیر بازدارنده و غیر موثر در کمیته تخلفات اداری استانداری گیلان خاطرنشان کرد: ادامه این روند آسیب‌ها و اثرات نامطلوبی را در راستای مقابله با مفاسد اداری در بدنه مرتبط با وزارت کشور در استان گیلان به همراه خواهد داشت و رویه حاکم نیازمند عزم جدی برای اصلاح این شیوه است.

در ادامه این نشست اسدالله عباسی، استاندار گیلان ضمن خیرمقدم به بازرس‌کل و همکاران این نهاد نظارتی خاطرنشان کرد: همراهی و عزم جدی بازرسی استان در امر مقابله با سوءجریان و تخلفات احتمالی دستگاه‌های اجرایی ستودنی است و تلاش خواهم کرد تا بهترین تعامل و همکاری فی‌ما بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظارتی حاکم شود.

وی درخصوص مشکل طرح شده توسط بازرس‌کل استان مبنی بر لزوم دقت در صدور آرای بازدارنده از سوی کمیته تخلفات اداری استانداری نیز دستوراتی ارائه داد و مقرر شد که من بعد دستور کار هیات بررسی تخلفات استانداری مورد توجه قرار گیرد.

در پایان مقرر شد، جلسه‌ای فصلی بین استاندار و بازرسی کل استان برگزار و سربازرسان نسبت به انعکاس نارسایی‌های احصاء شده در دستگاه‌های تحت مدیریت خود به استاندار محترم اقدام کنند.