در شصت و ششمین جلسه شورای شهر رشت، اسماعیل حاجی پور از عدم پیگیری اجرای تذکرات و مصوبات شورا انتقاد کرد.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل حاجی پور در نطق پیش از دستور جلسه گفت: با توجه به کوتاهی روزها، و تاخیر اعضای شورا در جلسات، پیشنهاد می دهم جلسات صحن شورا راس ساعت ۱۸ آغاز و در زمان معین شده اتمام گردد و اگر با نیم ساعت تاخیر اعضا نیامدند، جلسه کنسل شود.

عضو شورا با انتقاد از تهاترهای انجام‌ شده در شهرداری رشت و شائبه در تهاترها، افزود: متأسفانه در تهاترها شاهد سوءاستفاده برخی از افراد هستیم و اگر لازم باشد، اسامی این افراد را اعلام می‌کنم.

حاجی پور با بیان اینکه اعضای شورا باید به موضوع تهاترها در شهرداری رشت به‌ طور جدی ورود کنند، ابراز کرد: اعضای شورا به عنوان ناظر باید بر تهاترهای صورت گرفته در شهرداری نظارت کنند و از بروز مشکلات آتی دراین‌باره جلوگیری کنند.
تهاتر جایگاهی برای سو استفاده برخی افراد شده و برخی حتی پیمانکاران هم راهنمایی می کنند. پیمانکار چک خود را دریافت و شهرداری از دو سو ضرر می کند. تقاضا دارم بطور جدی در این زمینه ورود کنید.

وی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: وقتی اعضای شورا تذکر می دهند، لازم است یک نفر پیگیر تذکر و مصوبات شورا باشد.

حاجی پور با انتقاد از توقف پروژه باز آفرینی خواهر امام ادامه داد: بارها اعضای شورا در این ‌باره تذکر داده اند، اما پروژه رها شده و شرایط نامطلوبی حاکم است. کسب و کار مردم محله راکد شده، یک سال است محوطه را کنده اند و منهول های فاضلاب ناهمسطح جانمایی شده و با تشدید گل و لای وضعیت نابسامانی بوجود آمده است.

وی همچنین گفت: چرا کسی پیگیر مصوبات شورا نیست. دو هفته پیش تذکر دادم که گروه موزیک شهرداری ۱۰ ماه است که حقوق نگرفته و علت آن هم این است که شهرداری بجای ۳ نفر ۷ نفر را به گروه اضافه کرده است و شهرداری هم در پرداخت اشکال قانونی گرفته است. ۳ نفر بخاطر جذب غیر قانونی ۴ نفر، ۱۰ ماه است حقوق نگرفته اند. باید موضوع بررسی شده و فعلا ۴ نفر غیر قانونی از لیست حذف شوند تا بقیه بتوانند حقوق بگیرند.

عضو شورا با انتقاد از عدم شفافیت در ارایه اطلاعات به شهروندان و متقاضیان پروانه ساخت
گفت: راه اندازی خدمات الکترونیک در این زمینه موثر است ولی می دانیم که زمانبر می باشد.
چرا یک کارشناس ۱۵ سال است در یک منطقه می ماند، کارشناسان و معاونان فنی باید جابجا شوند. رفاقت بیش از اندازه دارد اتفاق می افتد و این معقول نبوده و به نفع شهر نیست.

عضو شورا با اشاره به وضعیت نابسامان ورودی خیابان منتهی به مسجد سوخت تکیه در امتداد خیابان مطهری اظهار کرد: این مکان محل تجمع کهنه فروشان و مال خرهایی شده است که احیانا لوازم مسروقه دارند. افراد تجمع کننده نیز رفتار غیر مودبانه دارند و خانواده ها جرات تردد در این محور را ندارند. باید فکری برای جمع کردن این افراد کرد.

حاجی پور با اشاره به فصل بودجه نویسی شهرداری گفت: بودجه شهرداری باید ابتدای دی تقدیم شورا شود و شورا نیز تا ابتدای اسفند فرصت تصویب دارد. همکاران شهرداری به گونه ای بودجه بنویسند که محقق شود. اکنون بودجه شهرداری تنها ۳۲ درصد محقق شده است و رشد منفی بودجه مناطق نگران کننده است.
وی ادامه داد: بررسی بودجه امسال نشان می دهد ۳ کد درآمدی مهم اصلا محقق نشده است؛
دریافت وام، فروش اموال غیر منقول و دریافت اعتبارات دولتی هیچکدام محقق نشده است. با این شرایط اقتصادی مشکلات دولت در سال بعد بیشتر می شود. بنابراین در بودجه سال آتی این ۳ کد درآمد تنها ۱۰ درصد محاسبه گردد.

عضو شورا با اشاره به عدم تصویب اصلاحات طرح تفصیلی ابراز کرد: ساخت و ساز راکد شده و با این طرح تفصیلی جدید وضعیت بدتر شده است. دیوان عدالت اداری هم کد درآمدی ماده ۱۱ را ابطال اعلام کرد و شهرداری رشت عوارض تمدید پروانه را دریافت کند. این کد درآمدی هم در بودجه زیاد دیده بودند و این بخش درآمدی هم حذف گردید.

حاجی پور با تاکید بر اجرای پروژه های عمرانی مهم تصریح کرد: شهرداری ردیف بودجه های عمرانی را در بودجه پیشنهادی لحاظ نماید و اگر قرار است برخی پژوره ها بخاطر عدم تحقق بودجه حذف گردد، با نظر شورا اولویت بندی گردد. مطمئنا همه پروژه ها اجرا نخواهد شد.

وی در پایان ضمن بیان خاطراتی از فعالیت شورای نخست در انتخاب شهردار، خواستار همکاری همه اعضای شورا در اعطای حکم شهردار جدید از وزارت کشور شد.