رئیس شورای شهر رشت گفت: سطح انتظار مردم از شوراها بسیار بیشتر از حدود اختیارات آنهاست و حجم مطالباتی که از سوی مردم به شورا منتقل می شود نیازمند ارتقاء حوزه اختیارات شورا است.

سید امیرحسین علوی در همایش روز شوراها که به ریاست استاندار گیلان و با حضور اعضای شوراهای شهرستان های گیلان برگزار شد،گفت:با توجه به این موضوع که امروزه مرجع برنامه ریزی های منطقه ای در شهرها و روستاها،شوراها هستند سطح انتظار مردم از شوراها بسیار بیشتر از حدود اختیارات آنهاست چرا که شهروندان نگاهی متفاوت به اعضای شوراها دارند و قرابت مردم به منتخبین خود در شورا امری بسیار ملموس است و از این رو حجم مطالباتی که از سوی مردم به شورا منتقل می شود نیازمند ارتقاء حوزه اختیارات شورا است .

وی با ابراز تاسف از عدم اجرایی شدن حدود اختیارات مشخص شده در قانون در حوزه فعالیتهای شوراها انتظار میرود دکتر سالاری به عنوان یک استاندار فرهیخته و جوان با هر ابزاری در راستای تحقق این امر تلاش کند.

علوی حل معضلات کلان شهرها از جمله موضوع پسماند و مشکلات زیست محیطی را از مسائلی برشمرد که مردم مستقیما از شهرداریها و شوراها مطالبه می‌کنند و در این راستا خواستار حمایت استاندار از شوراها و ایجاد تعامل مابین دستگاههای متولی در رفع این قبیل امور شد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به این موضوع که امروزه در دنیا مناطقی پیشرفت کرده‌اند که دارای مدیریت‌های محلی و منطقه ای قوی بوده اند،گفت:اقتصاد خلاق مبتنی بر رویدادهای فرهنگی اجتماعی راهکاری برای ارتقا وضعیت اقتصادی در حوزه های منطقه ای و شوراها بهترین بستر جهت توسعه متوازن در سطح استان است .

علوی اضافه کرد:برای اینکه استان گیلان پیشرفت کند باید این توسعه متوازن توسط شوراها رقم بخورد اگر شوراها در شهرها روستاها درست عمل کنند می توانند تحولات اساسی را به رقم بزنند و لازمه این تحول اعتماد مردم است و مدیریت یکپارچه و نظارت می ‌تواند نقش اساسی در این تحولات داشته باشد.

رئیس شورای شهر رشت از استاندار خواست تا باور ویژه نسبت به اعضای شورای شهر و روستا داشته باشد و گفت:امروز مردم شوراها را نمایندگان خود می‌دانند و تمام مشکلات خود را به نمایندگان ارجاع می‌دهند و انتظار پاسخگویی دارند