از دولت آقای روحانی انتظار می رود در اولین قدم همچون گذشته به بسط فضای سیاسی پر نشاط و آزاد در جامعه و به ویژه دانشگاه بپردازد و اجازه ندهد که این محیط اسیر دیدگاه های تنگ نظرانه و افراطی شود.

ندای گیلان؛متن پیام انجمن اسلامی دانشگاه گیلان به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود

«شهید بهشتی»

حماسه ی حضور مردم در انتخابات  ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و مشارکت پرشور تمامی اقشار جامعه نشانی از عمق درک جامعه مدنی  از اهمیت تک تک آرایشان و تاثیر گذاری آن در سرنوشت کشور و نسل های آینده است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان ضمن قدردانی ازحضور بیش از هفتاد درصدی مردم و رقم زدن انتخابی آگاهانه و دوراندیشانه در انتخابات اخیر، به رییس جمهور منتخب، جناب آقای دکتر حسن روحانی تبریک گفته و برای ایشان در وظایف خطیر پیش رو آرزوی موفقیت می کند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به عنوان یک تشکل دانشجویی مستقل و مطالبه گر وظیفه خود می داند که در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطالباتی را مطرح نماید و توجه ویژه به آنها را از دولت دوازدهم خواستار است:

از دولت آقای روحانی انتظار می رود در اولین قدم همچون گذشته به بسط فضای سیاسی پر نشاط و آزاد در جامعه و به ویژه دانشگاه بپردازد و اجازه ندهد که این محیط اسیر دیدگاه های تنگ نظرانه و افراطی  شود. همچنین از رییس جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی انتظار داریم حداکثر تلاش خود را برای مقابله با برخوردهای سلیقه ای و مغایر با قوانین حاکم توسط نهادهای مسئول و غیرمسئول به کار گیرد تا در دوره فعالیت دولت جدید شاهد تضییع حقوق شهروندی هیچ کس- به ویژه فعالین مطبوعاتی، سیاسی و دانشجویی-  نباشیم.  به خوبی به خاطر داریم که از جمله مهم ترین وعده های دولت یازدهم تعیین تکلیفِ وضعیت محصورین بود که همچنان انتظار می رود این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد. رعایت حقوق اقلیت های مذهبی و قومیت ها و ایجاد فرصت های برابر در حوزه های مختلف برای همگان مساله مهمی است که دولت موظف است برای تحقق کامل آن تمام تلاش خود را به کار گیرد. از جمله ضعف های دولت یازدهم می توان به عدم رعایت کامل شایسته سالاری، بالا بودن سن کابینه و عدم تعهد بخشی از بدنه دولت به خواست های اکثریت مردم اشاره کرد.

در امور فرهنگی نیز این انتظار می رود که دولت با سعه صدر نسبت اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه در عرصه ادبیات و موسیقی رفتار نماید و با تفسیرهای سلیقه ای از قوانین و برخی کج اندیشی ها در این حوزه به مقابله بپردازد. همچنین به مطالعه و آسیب شناسی دقیق معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله کاهش سطح سلامت روانی، اعتیاد گسترده به مواد مخدر در نسل جوان و افزایش آمار طلاق اهتمام بورزد و به مبارزه با مسائلی از این دست بکوشد.

دولت یازدهم در ابتدا با وعده های عمده اقتصادی هم چون کاهش تورم و رکود، رونق تولید و افزایش اشتغال شروع به کار نمود و انتظارات زیادی را در سطح جامعه ایجاد کرد؛ با این حال نتوانست آن گونه که باید این انتظارات را برآورده سازد. در همین راستا از دولت دوازدهم خواستاریم با توجه به برنامه های فرادست کشور هم چون برنامه ششم توسعه با جدیت تمام به تقویت امور زیربنایی و اصلاحات ساختاری اقتصاد، مبارزه با فساد سیستماتیک، افزایش مبادلات و سرمایه گذاری بین المللی، کاهش فقر و نابرابری های اقتصادی، برطرف کردن رکود و بهبود سطح معیشت و قدرت خرید مردم بپردازد.

در انتها انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان برای دولت دوازدهم آرزوی موفقیت در راستای اعتلای کشور عزیزمان ایران نموده و در این راه بر خود وظیفه می داند که همواره منتقدی منصف و بینا باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی