فراخوان قصه‌های عاشورایی، با عنوان «در سوگ نینوا» با همکاری انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری و ستاد اقامه‌ نماز استان گیلان منتشر شد.

به گزارش ندای گیلان،اسفندیار ضیایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی، با عنوان «در سوگ نینوا» با همکاری انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری و ستاد اقامه نماز استان گیلان، اظهار کرد: این مسابقه با هدف نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی، انتقال آموزه‌های حسینی به مخاطبان و تبیین جایگاه اهل بیت و یاران امام‌حسین (ع) در حماسه‌ی کربلا برگزار می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی در ارائه تصویری روشن از این رخداد آگاهی بخش و نمایاندن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌سازی، از دیگر اهداف انتشار فراخوان «در سوگ نینوا» به شمار می‌رود.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به موضوعات این فراخوان اشاره و تصریح کرد: «نماز ظهر عاشورا»، کودکان‌کربلا، یاران امام‌حسین (ع)، شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا (ع)، از موضوع‌های پیشنهادی برای قصه‌گویی است.

وی با بیان اینکه در این مسابقه گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال می‌توانند شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند قصه‌های حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای خود را صورت افقی فیلم‌برداری و از طریق رایانامه به نشانی GHesegilan۹۷@gmail.com، پیام‌رسان‌های گپ و واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ و همچنین، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان ارسال کنند.

ضیایی ادامه داد: دبیرخانه انجمن قصه‌گویی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان واقع در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه نظام پزشکی، نیز پذیرای ارسال آثار ارسالی شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریور ماه امسال تعیین شده و طی آئینی از خالقان آثار برگزیده تجلیل می‌شود.