معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: امکانات اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری آستارا برای مقابله با بحران‌های احتمالی پاسخگو نیست و باید ارتقا یابد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، وحید پورحضرت در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد وقوع آتش‌سوزی در منطقه حیران آستارا و وقوع تندباد شدید در این شهرستان بودیم و با ورود به موقع دستگاه های متولی توانستیم این بحران ها را مدیریت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با تقدیر از همکاری نیروهای منابع طبیعی، شهرداری، بسیج و نیروهای مردمی در جریان اطفای حریق مناطق جنگلی آستارا، اضافه کرد: منابع طبیعی عرصه بزرگی را در شهرستان آستارا حفاظت می‌کند اما نیروی‌انسانی کافی و امکانات پشتیبانی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی نظیر آتش‌سوزی جنگل‌ها را ندارد و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی اظهار کرد: در جریان آتش سوزی اخیر علاوه بر نیروهای منابع طبیعی آستارا، نیروهای منابع طبیعی از استان همجوار نیز وارد عمل شدند و با هم افزایی عوامل مختلف آتش سوزی ها مهار شد.

وی به وارد شدن خسارت های ناشی از وزش تند باد در آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی با همکاری بخشداران باید فرهنگ بیمه نهادینه شود تا روستاییان در مواقع بحران از چتر حمایتی بیمه برخوردار شوند.
پورحضرت به ورود دو سامانه بارشی مطابق نقشه های هواشناسی در هفته جاری به شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: با شمالی شدن وضعیت جوی، وزش باد، بارش باران و برف دور از انتظار نیست و از نیروهای راهداری شهرستان انتظار داریم آمادگی لازم به منظور سهولت تردد در محور اصلی آستارا-آقچای و راه های روستایی مشند، ونه بین، بهارستان و هولستون را داشته باشند.

معاون فرماندار آستارا به لزوم برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران توسط شهرداری آستارا در مواقع خاص تاکید کرد و گفت: این نشست ها باعث هماهنگی بیشتر نیروهای شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی خواهد شد.