عباسی با تأکید به اینکه "امروز عصر لیبرالیسم‌زدایی است" گفت: حکمت بعضی‌ها از قلب به زبانشان جاری می‌شود؛ افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی که پاک بودند، محصول دانشگاه نبودند اما در جهان درخشیدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسن عباسی در اجتماع بزرگ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گیلان ” گام دوم ” که در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور با پدیده لیبرالیسم روبه‌روست و امروز نظام درگیر زدودن جریان لیبرالی است، اظهار داشت:  عده‌ای بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز به لیبرال بودن خود افتخار می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه “امروز اصلی‌ترین جهاد در جمهوری اسلامی “جهاد کبیر” است اما آنچه اصالت دارد مواجهه با انحراف‌های فکری است” افزود: با جریانی روبه‌رو هستیم که ممکن است فردی لباس روحانیت به تن داشته باشد اما قواعدی که برای اداره جامعه ارائه می‌کند قواعد قرآنی نباشد.

عباسی با اشاره به بحث‌های مناظرات اخیر گفت: در مناظره انتخابات، نامزدها بر سر مدرک دکترلی یکدیگر بحث داشتند انگار خیلی مهم است فرد از دانشگاه غربی دکتری گرفته باشد؛ در جامعه غربی که ازدواج محارم را قانونی کرده‌اند، با وجود این، بعضی‌ها افتخار می‌کنند که از دانشگاه غربی دکتری گرفتند.

وی با ابراز اینکه حلال و حرام برای یک لیبرالی معنا ندارد تصریح کرد: عده‌ای برای پیاده کردن دین در جامعه تلاشی نمی‌کنند و به‌جای آن لیبرالیسم و تفکر غربی را در جامعه پیاده می‌کنند و در عین حال می‌گویند “افتخارمان این است که لیبرالی هستیم”.

رئیس اندیشکده یقین، “چاپ پول بدون پشتوانه” را از اثرات ربا دانست و به تبعات منفی بانک‌داری با ربا اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در دنیا، نظام مالی اسلامی را علاجِ درد می‌دانند و تنها راه نجات اقتصاد جهان از بدهی را نظرات اسلامی دانستند.

عباسی با توجه به جایگاه و سطح بالای ولایت فقیه گفت: فکر فقهی در دستگاه‌ها نیست لذا رییس جمهور آینده باید کسی باشد که باور به قرآن، عترت، ۱۴ معصوم، بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب داشته باشد و بداند که آموزه‌های اسلام می‌تواند جایگزین مدل‌های غربی شود.

وی با تأکید به اینکه “امروز عصر لیبرالیسم‌زدایی است” تصریح کرد: حکمت بعضی‌ها از قلب به زبانشان جاری می‌شود؛ افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی که پاک بودند، محصول دانشگاه نبودند اما در جهان درخشیدند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان در ۴۲ سال بعد از انقلاب هرکاری برای براندازی نظام اسلامی کردند اما به هدف‌شان نرسیدند و امروز اسلام و انقلاب صادر شده است اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که جبهه مقاومت گسترش یافته و حماس، حزب‌الله، حشدالشعبی، زینبیون و فاطمیون شکل گرفتند و به‌لطف خدا رضویون و جعفریون هم در اروپا شکل خواهند گرفت.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه “اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند” تأکید کرد: امروز به قاسم سلیمانی‌ها و جهاد کبیر نیاز داریم؛ انسان‌هایی که قواعد کفار و اسلام را تا ته رفته باشند و بشناسند.

عباسی افزود: انسان‌هایی همچون آیت‌الله بهجت(ره)، قاسم سلیمانی، شهدا و سرداران گیلانی همچون شهید املاکی نان پاک خوردند و به این جایگاه رسیدند و خدا آن‌ها را برای خود ساخته است.

وی با ابراز اینکه “مردم امروز از فساد شاکی هستند و تبعیض و ناکارآمدی نیز وجود دارد به‌طوری‌که برای مرغ قرارگاه می‌زنند” گفت: یکی از دلایل محبوبیت قاسم سلیمانی، کارآمدی است؛ مردم از نیروهای مسلح کارآمدی دیدند لذا آمریکا و اسرائیل هر چقدر بگویند “به ایران حمله می‌کنیم” مردم جدی نمی‌گیرند زیرا به نیروهای مسلح اعتماد دارند.

رئیس اندیشکده یقین با پیش‌بینی اینکه در ۸ سال آینده جریان انقلابی می‌تواند منشأ برکات بسیار زیادی برای کشور باشد عنوان کرد: امروز جریان لیبرال در حال خروج از حاکمیت هستند لذا لفظ برخی از آنها ضداسلام و ضدحاکمیتی است بنابراین احتمال هر نوع خطر و فتنه‌ای وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه حکومت صالح و جامعه سیاسی سالم باید آلودگی‌های موجود در نظام را بیرون بریزد تصریح کرد: غربی‌ها پیش‌بینی کردند که جمعیت مسلمانان در سال‌های آینده در کره زمین بسیار زیاد خواهد شد و بسیاری از نهادها از جمله سازمان ملل اسلامی خواهد شد؛ رهبری هم فرمودند آینده متعلق به ایران و اسلام است.