رئیس جمعیت هلال احمر رودبار گفت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی این شهرستان تیم های هلال احمر به ۱۱ خودروی در راه مانده در ارتفاعات رودبار امدادرسانی کردند.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،مهدی احدی در گفتگویی با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی در گیلان، اظهار کرد: اولین امداد رسانی توسط نجات گران پایگاه شهید آقایی در یک شرایط زمستانی به خانواده حادثه دیده و در راه مانده مسیر برف گیر خورگام (حوالی دره دشت) صورت گرفت.

وی افزود: در این حادثه که یک خانواده قصد عزیمت به مرکز بخش خورگام را داشتند در اثر لغزش، انحراف و برخورد خودروی آنها با کوه دچار حادثه شدند که حادثه دیدگان پس از امداد رسانی در سریع‌ترین زمان به محل امن منتقل شدند.

رئیس هلال احمر با بیان اینکه شرایط جوی چندان مساعد سفر در مناطق کوهستانی این شهرستان نیست، گفت: بارش برف و باران در ارتفاعات رودبار موجب گرفتار شدن مسافران شده است.

احدی با اشاره به امدادرسانی به ۱۰ خودروی در راه مانده در ارتفاعات رودبار، اضافه کرد: تیم دوم امدادی جمعیت هلال احمر که با یک دستگاه خودروی کمکدار به ارتفاعات رودبار اعزام شد، توانست به بیش از ۱۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کرد.

وی از مسافرین و گردشگران خواست در حد امکان از سفر در ارتفاعات و مناطق برفی خودداری کنند.