نوین با اشاره به اینکه برای جذب بازیکن هیچ مشکل مالی وجود ندارد و به دنبال چندین بازیکن خارجی هستیم، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات اولیه با ارسال نامه ای برای دریافت اجازه ورود این بازیکنان به فدراسیون صورت گرفته شده است

به گزارش ندای گیلان،محمد نوین در گفتگویی با اشاره به حواشی اطراف باشگاه سپیدرود، اظهارکرد: بنده در تاریخ یکم تیرماه قراردادی با میرشهاب مومنی مالک سابق تیم سپیدرود منعقد کردم که مورد تأیید اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیئت فوتبال استان گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سوم تیرماه نیز در کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان مصوب شد که پروانه فعالیت باشگاه به نام من صادر شود، افزود: پروانه فعالیت باشگاه نیز در تاریخ ۹ تیرماه سال جاری به نام باشگاه سپیدرود گیلان صادر شد.

 

مالکیت من قانونی است

مالک باشگاه سپیدرود در پاسخ به این سوال که چرا نام باشگاه به سپیدرود گیلان تغییر یافته است، گفت: از نظر مسایل حقوقی چون باشگاه سپیدرود رشت توسط فردی به نام تن زاده به عنوان یک شرکت به ثبت رسیده بود صدور پروانه فعالیت از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان به نام این تیم دارای منع قانونی بوده و به همین دلیل به نام سپیدرود گیلان به ثبت رسید.

وی به شروط عدم تغییر نام سپیدرود و یا حتی انتقال این باشگاه به شهر دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: از این رو پروانه فعالیت به نام سپیدرود گیلان صادر شد. این توضیح برای کسانی است که طی روزهای اخیر مدعی هستند که مالک نام باشگاه را تغییر داده و یا تیم دیگری را خریداری کرده و باید در دسته سه بازی کند.

نوین همچنین با بیان اینکه امتیاز باشگاه به صورت قانونی به من واگذار شده است، تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود و از نظر حقوقی شکی در مالکیت ما نیست. البته به دلیل صدور حکم توقف داوری اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان از سوی شعبه ششم دادگاه حقوقی رشت که در تاریخ ۱۲ تیر ماه ابلاغ شده ما نیز تابع قانون بوده و تا صدور رأی نهایی منتظر می مانیم.

وی با اشاره به این موضوع که در این میان اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز اقدام غیرقانونی نیز در واگذاری این باشگاه به ما انجام نداده است یادآورشد: زیرا در آن تاریخ هنوز حکم توقف داوری صادر و ابلاغ نشده بود.

مالک باشگاه سپیدرود  با تأکید براینکه تمامی قراردادهای ما با بازیکنان و سرمربی نیز قبل از ابلاغ رأی بوده که از نظر حقوقی غیرقانونی نیست، افزود: تمامی فعالیت های ما قانونی بوده و ما با قدرت به کار خود و همچنین برگزاری تمرینات تا مشخص شدن رأی نهایی دادگاه ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرف دعوا ما نیستیم و موضوع به مدیرکل و آقای مومنی برمی گردد آنها در حال پیگیری ماجرا هستند.

نوین با اشاره به اینکه در صورت نیاز و صدور رأی علیه ما، ما نیز به عنوان ورود ثالث موضوع را پیگیری و مستندات و مدارک و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه می دهیم. در حال حاضر نیز مشاوران باشگاه در تهران در حال پیگیری ماجرا و جمع آوری مستندات موجود هستند تا در صورت نیاز به دادگاه ارائه دهیم.

مشکل مالی نداریم

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه فرصت زیادی تا شروع بازی های لیگ برتر نمانده با قدرت به برنامه ها و فعالیت های خود ادامه می دهیم، اظهار کرد: بسیاری از تیم ها مراحل آماده سازی خود را از مدت ها پیش آغاز کرده اند.

مالک باشگاه سپیدرود در پاسخ به این سوال  که ادامه تمرینات تیم با توجه به حکم منع قانونی ندارد، گفت: تمرین کردن تیم منع قانونی ندارد.

وی به برخی اقدامات خود طی این مدت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با ۱۰ بازیکن فصل پیش سپیدرود تسویه حساب شده و برای حضور در فصل جدید نیز با آنها قرارداد امضا کرده ایم.

نوین با بیان اینکه با یک برند خوب ایرانی برای تهیه ست کامل ورزشی باشگاه نیز قرار داد ۴۰۰ میلیون تومانی امضا شده است، افزود: کارهای اداری و اجرایی باشگاه نیز با توجه به حکم عملا متوقف شده تا تکلیف مالکیت باشگاه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برای جذب بازیکن هیچ مشکل مالی وجود ندارد و به دنبال چندین بازیکن خارجی هستیم، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات اولیه با ارسال نامه ای برای دریافت اجازه ورود این بازیکنان به فدراسیون صورت گرفته شده است ولی در حال حاضر منتظر دریافت رأی دادگاه هستیم.

مالک باشگاه سپیدرود تصریح کرد: به خداداد عزیزی سرمربی تیم اختیار داده شده تا بازیکنان دلخواه و مورد نیاز را با هماهنگی مدیران باشگاه جذب کند.

وی همچنین به برنامه ریزی آینده برای این باشگاه نیز اشاره و از تهیه یک پلان اقتصادی خبرداد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و با توجه به پتانسیل این تیم به دنبال کسب سهمیه حضور در باشگاه های آسیا هستیم که این نیز تنها در سایه وجود آرامش در حوزه مدیریتی باشگاه امکان پذیر است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر