رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌ های کشاورزی شهرداری رشت گفت: به‌ منظور جلوگیری از فروش دام در سطح شهر و حمایت از سلامت شهروندان نسبت به ساماندهی مکان عرضه، خرید و فروش دام اقدام شده است.

به گزارش ندای گیلان،مرتضی عاطفی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو و تصمیمات اتخاد شده در ستاد مقابله با بیماری کرونا، عرضه، فروش و ذبح دام در محدوده قانونی شهر ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی و قانونی می شود.

وی با بیان اینکه مکانی برای عرضه دام زنده تعیین شده تا علاوه بر حفظ سیمای بصری شهر، از بیماری‌ های قابل انتقال نیز پیشگیری شود، افزود: میدان دام کاسپین در کیلومتر ۵ جاده سراوان به فومن جنب کشتارگاه دام نمونه گیلان برای عرضه دام تعیین شده تا شهروندان دام خود را برای انجام فریضه قربانی تهیه کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته با مرکز بهداشت مقرر شد تا تیم دامپزشکی در روز عید سعید قربان در کشتارگاه حضور فعال داشته تا شهروندان بتوانند پس از خرید دام با انجام معاینات لازم از سلامت دام خود مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه کلیه همکاران سازمان و حوزه خدمات شهری شهرداری رشت به صورت شبانه‌ روز آماده ارائه خدمات در این ایام هستند از شهروندان خواست تا هر گونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شود.