فرماندار رشت با بیان این مطلب که با توجه به گستردگی خدمات و ارتباط فراگیر با اقشار مختلف مردم، پاسخگویی و تکریم مراجعان امری مهم در ارائه خدمات پستی است، اظهار داشت: امانتداری و اعتماد حداکثری مردم، خصوصیت بارز مجموعه کارکنان پست است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در دیدار امروز خود با مدیرکل پست استان که به مناسبت روز جهانی پست صورت پذیرفت، ضمن تبریک این روز به خانواده بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخصوص شاغلان و کارکنان شبکه پستی، خاطرنشان کرد: پست به عنوان قدیمی ترین ساز و کار و سازمان ارتباطی جهان، هنوز با تاثیرگذاری در زمینه‌های گوناگون تجاری، ارتباطی، فرهنگی و اطلاع رسانی؛ اهمیت خود را حفظ کرده است.

 امام پناهی با اشاره به این مطلب که اعتماد مردم به مجموعه پست سرمایه ارزشمندی است که در سایه امانتداری کارکنان پرتلاش آن به دست آمده، شرافت و امانت را از خصوصیات بارز کارکنان پست عنوان و اظهار داشت: نیاز به توزیع فیزیکی و انتقال کالا به آدرس واقعی و نه آدرس الکترونیکی و مجازی، در کنار تعهد کارکنان به ارائه خدمات مطلوب از جمله مواردی است که در حفظ موقعیت ممتاز ارتباطی پست موثر بوده اند.

وی افزود: از دوران باستان، ایرانیان با ابداع سیستم پستی و احداث چاپارخانه ها، تیزهوشی خود را در پی ریزی روشی مطمئن برای انتقال سریع پیام نشان داده اند تا جایی که امروزه زندگی بدون این سازمان کارآمد امری غیرقابل تصور است.

فرماندار رشت با یادآوری نقش مهم پست در رونق کسب و کار صاحبان حرف و ارائه کنندگان خدمات، خاطرنشان کرد: همه گیری ویروس کرونا و الزام به ماندن در خانه، نقش پست در زندگی روزمره را آشکارتر نمود زیرا با الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات امکان خرید کالا از منزل، توزیع فیزیکی مرسولات تنها به همت کارکنان زحمتکش پست ممکن گردید که در جای خود ضمن کمک به اقتصاد کشور و رفع نیازهای مردم، گامی موثر در کنترل شدت همه گیری و یاری رسانی به کادر درمان بوده است.

وی با اشاره به کارکردهای مهم پست در تسهیل روابط دو طرفه مردم با ادارات و دریافت آسان‌تر و سریع‌تر خدمات، اظهار داشت: امروزه حتی با وجود راه‌های نوین ارتباطی، هنوز از کارکرد اجتماعی پست کاسته نشده و پیشرفت‌های تکنولوژیک قادر به ارسال هدایا و کالای مردم به یکدیگر به روشی غیر از مرسوله های پستی نمی باشند.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با تقدیر از گسترش خدمات پستی به دورترین نقاط کشور در روزگاری که فروش اینترنتی کالا و خدمات به اصلی رایج در روابط تجاری و اداری بدل گردیده و بسیاری تمایل دارند تا با خرید اینترنتی، کالای مورد نظر را در منزل تحویل بگیرند، گفت: پست می تواند پررنگ تر از همیشه ضمن برقراری این ارتباط، نقشی موثر در رونق اقتصادی کشور ایفا کنند.

 در پایان این دیدار، فرماندار رشت با همراهی مدیرکل پست و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضمن بازدید از بخش ها و آشنایی با ظرفیت های مختلف اداره کل پست، از نزدیک این روز را به پرسنل و کارکنان زحمتکش این سازمان تبریک گفت.