رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: المان سازه یادمان 2 شهید گمنام آماده شده و به‌زودی دانشگاه آزاد اسلامی پل تالشان رشت میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

ندای گیلان: علیرضا امیرتیموری درباره میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از دو شهید گمنام در آینده، اظهار کرد: هفته گذشته مصوب شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از وجود شهدای گمنام بهره ببرد.
وی با بیان اینکه المان سازه یادمان دو شهید گمنام آماده شده است، تصریح کرد: طبق درخواست دانشگاه تا سه هفته آینده شاهد ورود شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خواهیم بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت این نهاد را از بسیاری امکانات محروم خواند و گفت: به دلیل کمبود زمین امکان گسترش فضای دانشگاه آزاد پل تالشان رشت وجود ندارد و این نهاد جزو شش واحدی بود که فعالیت کرد اما یک مسجد و کتابخانه آبرومند ندارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد با همکاری پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: با مسئولیت مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با مشارکت پارک علم و فناوری نخستین مرکز رشد دانشگاهی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
امیرتیموری مکان راه‌اندازی مرکز رشد را در ستاد ستاد هماهنگی کیلومتر 7 جاده لاکان رشت عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد به طرف تجاری‌سازی فعالیت‌ها حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید از دانش و داشته‌های خود تولید ثروت کند، یادآور شد: کمی تولیدات منجر به ثروت نمی‌شود و در واکاوی مشخص شد که این تولیدات علمی باکیفیت نیست و تعداد ارجاع آثار به محققان پایین بوده است.
این مسئول فعالیت دانش‌بنیان را از اقدام‌های دانشگاه آزاد ذکر کرد و متذکر شد: دانشگاه آزاد یک ظرفیت است و میلیاردها تومان بودجه پژوهشی داریم و مردم باید وجود بودجه را در سیاست‌های کلان خود حفظ کنند.
وی تکیه صرف به یک منبع درآمدی مانند اخذ شهریه را موجب آسیب‌رسانی به دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید منابع درآمدی دیگری را تعریف کنند.
امیرتیموری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در سال 92 زیان‌ده بود، یادآور شد: دانشگاه آزاد رشت سال گذشته این زیان را پوشش داد و به طرف سوددهی حرکت کرد و درآمد حاصل از آن صرف هزینه‌های زیربنایی این نهاد شد.
وی از افتتاح آزمایشگاه همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در شهریور ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی گواهینامه استاندارد این آزمایشگاه اخذ می‌شود و برای نخستین بار چنین آزمایشگاه مجهزی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد./فارس