تد کروز در بیانیه ضدایرانی خود علیه تهران ادعا کرد: «اخیرا ایران اقدام بی سابقه، جسورانه و تجاوزکارانه را علیه دوست و متحد نزدیک ما اسرائیل مرتکب شد.

به گزارش ندای گیلان،«تد کروز» سناتور  جمهوری‌خواه آمریکایی، در بیانیه ای که از طریق دفتر مطبوعاتی وی منتشر شد، اقدامات ایران در سوریه را محکوم کرد.

تد کروز در بیانیه ضدایرانی خود علیه تهران ادعا کرد: «اخیرا ایران اقدام بی سابقه، جسورانه و تجاوزکارانه را علیه دوست و متحد نزدیک ما اسرائیل مرتکب شد. پیش از این، گروه های تحت حمایت ایران نظیر حزب الله و حماس با استفاده از منابعی که تهران در اختیارشان قرار می داد، اسرائیل را هدف قرار می دادند؛ اما اقدام اخیر یک عملیات نظامی مستقیم از سوی ایران علیه اسرائیل به شمار می رود. این اقدام کاملا غیرقابل قبول است. آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است و به شدت با اقدام نادرست ایران مخالفت می کند.»

تد کروز در ادامه بیانیه ضدایرانی خود در اظهاراتی پوچ و بی اساس ادعا کرد: «زمانی اسرائیل سعی کرد توجه ها را به سمت اقدامات ایران برای ایجاد یک جبهه نظامی در مرزهای اسرائیل و همچنین حضور نظامی دائم این کشور در سوریه جلب کند؛ اما این هشدار با بی اعتنایی جوامع بین المللی رو به رو شد. اقدام خطرناک و تجاوزکارانه اخیر ایران زنگ خطری برای تمام جهان است تا برای متوقف کردن اقدامات تروریستی تهران دست به اقدامی قاطع بزند.»

این سناتور آمریکایی در ادامه ادعاهای موهوم خود علیه ایران اینطور دست به لفاظی زد: «بزرگترین کشور حامی تروریسم که می خواهد اسرائیل را از نقشه جهان پاک کند، پس از توافق هسته ای دولت اوباما و لغو تحریم ها دست به اقدامات جسورانه ای می زند. لغو تحریم ها منجر به دستیابی این کشور به میلیاردها دلاری شد که صرف حمایت از تروریسم می شود. من اسرائیل را به خاطر واکنش نشان دادن به این اقدام می ستایم و مردم آمریکا بی شک از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کنند.»

گزافه گویی های تد کروز در حالی منتشر شد که رژیم صهیونیستی روز شنبه ادعا کرد یک پهپاد ایرانی را در بلندی های جولان ساقط کرده است. بلندی های جولان منطقه ای حساس در جنوب غرب سوریه است که تحت اشغال غیرقانونی رژیم صهیونیستی قرار دارد. دولت سوریه بارها اعلام کرده است مستشاران ایرانی با دعوت مستقیم دولت دمشق  برای مبارزه با تروریسم در خاک سوریه حضور دارند.

مقامات آمریکایی در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند که خود در ایجاد گروه های تروریستی نظیر داعش و تلاش در چارچوب ناامن کردن منطقه جنوب غرب آسیا سابقه‌ای سیاه دارند.