مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اقدامات نظام سلامت در مقابله با کرونا یادآور روزهای دفاع مقدس است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌الاسلام احسان الله محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات جهادی کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا، اظهار کرد: فعالیت نظام سلامت یادآور روزهای دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اقدامات امروز در حوزه سلامت و مقابله با کرونا دفاعی مقدس از بشریت محسوب می‌شود، افزود: در این بحران همه دستگاه‌ها با همدلی و انسجام و روحیه دینی وارد میدان شده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه به تشکیل قرارگاه معنویت و سلامت در سپاه اشاره و اضافه کرد: کمک به‌سلامت جامعه، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط، تلاش برای کمک به خانواده‌های بیماران و متوفیان جهت روحیه دادن به آن‌ها و همچنین حفظ حرمت مؤمنان متوفی با انجام مراحل شرعی کفن‌ودفن از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این قرارگاه بوده است.

وی اقدامات سپاه در دوران کرونا را به دو بخش سخت‌افزاری و قرارگاه معنویت تقسیم کرد و گفت: در حوزه سخت‌افزاری فرماندهی سپاه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده و قرارگاه معنویت و سلامت هم برنامه‌های خود را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فعالیت‌های طلاب و گروه‌های جهادی، تصریح کرد: امروز نیز طلاب و گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا و کمک به نظام سلامت در استان حاضر هستند.

رئیس قرارگاه معنویت و سلامت سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری قرارگاه معنویت در گیلان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته جلسات قرارگاه معنویت با جدیت در گیلان انجام و بر این اساس در استان گیلان چند جلسه برگزارشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد امیدآفرینی در جامعه یکی از اهداف قرارگاه است، بیان کرد: در همین زمینه پویش «همه علیه کرونا» و «حب الحسین یجمعنا» برگزار و در مجموع بیش از دو هزار و ۸۰۰ مورد نشر داشته‌ایم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه کفن و دفن فوتی‌های کرونایی یکی از نگرانی‌های خانواده‌های این عزیزان است، گفت: به‌منظور تسریع در روند کفن و دفن فوتی‌های کرونایی ۶۳ طلبه بسیجی به آرامستان‌های استان برای انجام امور فرستاده شده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کارهای خیرخواهانه، افزود: در پیک پنجم ۱۱۴ رأس گوسفند ذبح و ۱۷۲ مورد اهدا خون توسط طلاب انجام شده است.

محمدی با ابرار تأسف از کمبود دستگاه اکسیژن در برخی از بیمارستان‌های گیلان، تصریح کرد: طلاب گیلانی در تمامی بحران‌ها پای‌کار بوده و در این خصوص از خیرین دعوت به‌عمل‌آمده و چند دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده است.