رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست ستاد مقابله با جرائم خاص، خواستار توجه جدی مراکز مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری در فراهم سازی بسترهای امنیتی مناسب جهت مقابله با هرگونه تهدید شد.

به گزارشندای گیلان ؛نشست ستاد مقابله با جرائم خاص به ریاست احمد سیاوش‌پور، رئیس‌کل دادگستری استان برگزار شد.

سیاوش‌پور در ابتدای این‌نشست با تبریک 17 ربیع الاول خجسته زادروز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) افزود: همه مسئولان تلاش می‌کنند تا در مسیر توسعه‌ای که رهبری معظم انقلاب ترسیم کرده با همدلی و عزت در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش بروند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به وجود عدم امنیت مناسب در برخی از کشورهای همسایه ایران افزود: امنیت مطلوبی که امروز  در سطح کشور به ویژه استان گیلان شاهد آن هستیم و مردم قدردان آن هستند، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های زیربط است.

رئیس شورای قضایی با قدردانی از خدمات ارزنده متولیان برقرار کننده امنیت در کشور به ویژه استان گیلان بیان داشت: هدف از برگزاری این ستاد مقابله با جرائم خشن و سازمان یافته، اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی است.

وی‌با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز از اهم برنامه های کمیته مبارزه با جرائم خاص استان است.

ارشدترین مقام قضایی‌استان حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی و کرامت و افراد جامعه را ضروری دانست  و گفت:  اقتدار با حفظ حقوق شهروندی،  هنر نهادهای نظارتی است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خواستار توجه جدی مراکز مالی از جمله بانک‌ها و موسسات اعتباری در فراهم سازی بسترهای امنیتی مناسب جهت مقابله با هرگونه تهدید شد.

وی وجود دوربین‌های مداربسته مناسب، تامین و آموزش نیروی‌انسانی کارکشته، شناسایی و ایجاد ساختارهای مناسب برای اماکن در معرض تهدید را از وظایف بانک‌ها دانست.

سیاوش‌پور در پایان از تلاش‌های پرسنل خدوم پلیس آگاهی استان به ویژه سرهنگ فلاح کریمی در راستای کشف جرائم و دستگیری مجرمین قدردانی کرد.