مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: سه میلیون و 181 هزار و 673 گردشگر در گیلان اسکان یافتند که این تعداد نسبت به اقامت مسافران در دوره مشابه سال گذشته، 39.76 درصد رشد داشته است.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: اقامت گردشگران نوروزی در استان از 26 اسفندماه گذشته تا چهارم فروردین ماه جاری، حدود 40 درصد افزایش داشته است.

رضا علیزاده افزود: در مدت یادشده، مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) سه میلیون و 181 هزار و 673 نفر است که این تعداد نسبت به اقامت مسافران در دوره مشابه سال گذشته، 39.76 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: ورود گردشگران خارجی به استان همزمان با آغاز سال نو نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 13 درصد رشد داشته است .
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، از ٢٦ اسفندماه گذشته تا چهارم فروردین ماه جاری، 721 هزار و 804 خودرو وارد استان شده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 21.89 درصد رشد داشته است.
علیزاده همچنین در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:از 26 اسفند تا 4 فروردین، تعداد 51 هزار و 540 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده اند که این رقم با رشد 37.08 درصدی همراه است.
به گفته علیزاده، با هدف آرامش خاطر گردشگران نوروزی، بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری افزایش یافته و تاکنون یک هزار و 9 بازدید انجام شده است.