مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی گفت: بنابر پیش بینی ها، استان های ساحلی دریای خزر در آخر هفته و اوایل هفته آینده با افزایش نسبی دما روبه رو خواهند بود.

به گزارش ندای گیلان،مسعود حقیقت روز پنجشنبه اظهار داشت: امروز پنجشنبه بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما برای استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می دهد.
وی افزود: نقشه های هواشناسی، روز جمعه و شنبه برای استان های ساحلی دریای خزر، افزایش نسبی دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد را نشان می دهند.
حقیقت ادامه داد: اما امروز پنجشنبه و فردا جمعه، کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در شمال شرق، شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز رخ می دهد.
به گفته مدیر کل پایش سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا، در شمال شرق و شرق کشور همچنان بادهای 120 روزه سیستان در حال وزیدن است که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه است.
حقیقت درباره وضعیت هوا در اوایل هفته آینده هم گفت: روز شنبه تقریبا آسمان اکثر مناطق کشور صاف پیش بینی می شود و در نیمه غربی کشور به ویژه استان های غربی، افزایش نسبی دما رخ می دهد.
وی به کشاورزان کلزاکار نواحی شمال غرب کشور هم توصیه کرد که نسبت به کاشت سریع کلزا اقدام کنند و نخستین آبیاری را انجام دهند.

** وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین مناطق کشور
مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای هوای دیروز تهران 38 درجه سانتیگراد بود که امروز با کاهشی نسبی به 35 درجه و فردا جمعه به 34 درجه خواهد رسید.
وی افزود: کمینه دمای هوای امروز صبح پایتخت هم 21 درجه سانتیگراد بود.
به گفته حقیقت، امروز صبح سقز با کمینه دمای 5 درجه سانتیگراد، خنک ترین و اهواز و شوشتر با بیشینه دمای 49 درجه، گرمترین نقاط کشور بودند.