معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از رشد 27 درصدی کشفیات موادمخدر استان در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از شروع سال جاری، 2 تن و 761 کیلوگرم مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: میزان کشفیات موادمخدر استان گیلان در سالجاری 27 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

این مقام انتظامی افزود: تعداد دستگیرشده‌های حوزه مواد مخدر در سالجاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

وی پیشگیری از اعتیاد را از حوزه‌های مهم در مبارزه با موادمخدر قلمداد کرد و افزود:‌ برای پیشگیری از اعتیاد باید آگاهی عمومی مردم در مورد مصرف موادمخدر افزایش پیدا کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان اجتماعی‌شدن رویکرد مبارزه با موادمخدر را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: مهم‌ترین نتایج این رویکرد، حساس‌تر شدن مسئولان و مدیران تصمیم گیرنده به موضوع موادمخدر است.

سرهنگ جعفری خیرخواه آسیب‌های ناشی از موادمخدر را یک موضوع جهانی قلمداد کرد و گفت:‌ همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای حل این معضل به صورت جدی و میدانی فعالیت کنند.

این مقام انتظامی تقویت باورها و تفکر مذهبی برای نجات جوانان از بیراهه‌ها را موثر دانست و اضافه كرد: پایبندی به اصول و باورهای اسلامی می‌تواند گرایش جامعه به مصرف موادمخدر را كاهش بدهد.

وی با اشاره به برخی باورهای غلط جامعه در خصوص موادمخدر، اظهار کرد: مطبوعات، رسانه ملی و آموزش و پرورش باید برای اصلاح چنین باورهایی تلاش به خرج دهند.

سرهنگ خیرخواه با تاكید بر اینكه موضوع مبارزه با موادمخدر در درجه اول باید در خانواده‌ها شكل بگیرد، خاطرنشان كرد: والدین باید با حساسیت و نظارت دقیق، علاوه بر آگاهی‌بخشی به فرزندان خود در خصوص تبعات سوء مصرف موادمخدر، با آنان ارتباط دوستانه و صمیمی برقرار كنند.