مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ٢٥٨ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری به حدود ٨ هزار نفر مشمولین این تعهد سازمانی در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،جمیل حق پرست گفت: در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ١٩٩میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت در قالب انواع کمک هزینه‌ها و غرامتها به بیمه شدگان مشمول پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ٢٥٨ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری به حدود ٨ هزار نفر مشمولین این تعهد سازمانی در سطح استان پرداخت شد.

حق‌ پرست با اشاره به اینکه بزرگترین گروه تعهداتی سازمان را مستمری ها تشکیل می‌دهد از پرداخت افزون بر ٥ هزار و ١٢٢ میلیارد ریال انواع مستمری در سه ماهه اول سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت هزار و ٣١٠ میلیارد ریال مستمری‌های از کارافتادگی و بازماندگان، ٣ هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال مستمری بازنشستگی به همراه ١٤٦ میلیارد ریال بابت همسان سازی موضوع ماده ٣٩ برنامه توسعه به بیش از ١١٨ هزار مستمری بگیر گیلانی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تعداد مستمری بگیران استان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان سال ٩٦ با افزایش ٢هزار نفری در حدود ١/٨ درصد رشد داشته است.