طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار کم برخوردار روستایی و عشایری در همایش سراسری کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اجرایی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌اله عبدالملکی با حضور ویدئو کنفرانسی در این آیین، با اشاره به طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار کم برخوردار روستایی و عشایری گفت: امروز، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که کار بسیار ارزشمندی است‌.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: بخش زیادی از این افراد، از مددجویان کمیته امداد امام (ره)،سازمان بهزیستی کشور و اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستند.

عبدالملکی گفت: با این طرح، حدود ۸۰ درصد به جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه شد.

وی تاکید کرد : تامین آتیه و توسعه بیمه اجتماعی با اولویت توجه به اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌های ما در وزات تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

عبدالملکی یادآور شد: امتیازهای خوبی برای این افراد در نظر گرفته ایم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، دارای پشتوانه مالی بسیار خوب ،جوان و مدیریت صحیح است و باید تلاش کنیم تا به سرنوشت دیگر صندوق‌ها گرفتار نشود.

وی با بیان این‌که باید جامعه هدف بیشتری ، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، به طرح‌های ویژه کارگزاران در زمینه بیمه زنان روستایی و توجه به تامین آتیه و درآمد آن‌ها، اشاره کرد و گفت: این گونه خدمات، موجب افزایش رفاه جامعه روستایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا منابع همه صندوق‌ها را تأمین کنیم، تصریح کرد: خبرهای خوبی، در راه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به مشکلات کارگزاران آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم، آن‌ها را رفع کنیم.
جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر غیور، میراث‌دار فرهنگی کشور هستند

در ادامه این همایش، بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی که بیمه را یک حق همگانی می‌داند با تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر توجه به اقشار محروم و ضعیف و مبتنی بر قانون ساختار، ایجاد شده‌است.

برقراری با اشاره به نقش مهم و موثر کارگزاران و ضرورت حمایت از آنان ادامه داد: کارگزاران، در خط مقدم، قرار دارند، مفتخریم که حدود ۱۸۰۰ کارگزار پرتلاش که دغدغه تبیین رسالت این صندوق را دارند در این راه تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جنس تحول؛ اقدام، عمل است، ما تلاش داریم با توجه به منویات مقام معظم رهبری، قانون اساسی و برنامه‌های توسعه در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف حرکت کنیم.
برقراری، با بیان اینکه جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر غیور، میراث‌دار فرهنگی کشور هستند، گفت: تامین امنیت غذایی و سیاسی کشورتوسط این قشر محقق می‌شود.
وی افزود: انتظار داریم که مجلس انقلابی که دغدغه رفع مشکلات این جامعه هدف را دارند در این راه به ما کمک کنند.
وی درپایان سخنان خود گفت: همفکری، هم‌گرایی، هم‌سویی قوی، توجه به پیشبرد اهداف و نگاه کارشناسی از مؤلفه‌های نظام مدیریتی بنده است و معتقدم که اگر خود را وقف خدمت کنیم، با تبدیل تهدیدها به فرصت، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

در ادامه این همایش برخی از کارگزاران حاضر به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

به گفته وی دغدغه مالی و اداری، مشکلات مرتبط با آیین نامه اجرایی صندوق، چالشهای قوانین مصوب و مشکلات فناوری اطلاعات از دغدغه‌های مطرح شده اصلی کارگزاران است.

افزایش ۲ درصدی کارمزد تمدیدی کارگزاران تا پایان سال


وی با تاکید بر اینکه باید اقداماتی صورت گیرد تا موجب افزایش روحیه و انگیزه کارگزاران شود، گفت: کارمزد تمدید بیمه تا پایان سال ۲ درصد افزایش می‌یابد،همچنین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تخصیص تسهیلات برای کارگزاران درنظر گرفته شده است، از کارگزاران برتر ۳ ماه پایانی سال جاری تقدیر خواهیم کرد.

وی ارائه اختیارات به کارگزاران، پیگیری و حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و برگزاری دوره آموزشی مبتنی برنیاز کارگزاران از دیگر مواردی بود که برقراری به آن اشاره کرد.