مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه  از  لحاظ  امانات پستی،  گیلان مقام دوم کشور را داشته است، گفت: خرید و فروش های  اینترنتی  مرسولات ارسالی  از استان  طی شش ماه گذشته  ۷۵ درصد  و  خرید های اینترنتی مرسولات وارده به استان  ۳۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ندای گیلان،مهدی فخربین سبحانی مدیرکل پست استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته پست در سالن کنفرانس اداره کل پست استان برگزار گردید از ارسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار مرسوله پستی در استان خبر داد و گفت: طی شش ماه گذشته بسته ها و امانات پستی ۱۷۷ درصد رشد داشت.

مدیرکل پست استان گیلان با تبریک هفته پست و خسته نباشید به کادر درمان اظهار داشت : با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در فرایندهای پستی در خدمت مردم هستیم .

وی گفت: پست بعنوان یک زیر ساخت اصلی و اساسی در هر کشور شناخته می شود. علیرغم توسعه و پیشرفت تکنولوژی تبادل اسناد فیزیکی و کالا بر عهده پست است. وجود یک نظام توزیع اثر بخش و کمک به کسب و کارهای کوچک و ایجاد نقاط دسترسی در دورترین مناطق بر عهده پست است. در نظام های اجتماعی پست باعث کاهش فساد اداری و در نظام های اقتصادی پست بعنوان تسهیل کننده امور نقش مهمی ایفا می کند . همچنین نقش پست در نظام فرهنگی یک کشور از طریق ارسال کتب و توزیع نشریات ستودنی است . در نظام سیاسی کشور پست با ایجاد ارتباط بین دولت ها و مردم باعث کاهش حجم کار دولت ها شود . پست با استفاده از زیر ساخت های گسترده موجود نظیر دفاتر دولتی ، دفاتر ict روستایی و نمایندگی های پستی و امکانات وسیع لجستیکی بستری مناسب جهت استفاده دیگر دستگاه های اجرایی فراهم نموده است . پست گسترده ترین شبکه ارتباط فیزیکی در کشور به شمار می آید .

فخربین افزود: پست گیلان در سه شیفت کاری در حال خدمت رسانی است که کارکنان شیفت شب وظیفه رهسپاری مرسولات را برعهده دارند .پست با پستچی شناخته می شود و پستچی به امانت داری . شرکت ملی پست با پیاده سازی پروژه ستاپ باعث رونق کار بسیاری از شرکت های استارت آپی شده است .

وی با بیان اینکه  از  لحاظ  امانات پستی،  گیلان مقام دوم کشور را داشته است  تصریح کرد: خرید و فروش های  اینترنتی  مرسولات ارسالی  از استان  طی شش ماه گذشته  ۷۵ درصد  و  خرید های اینترنتی مرسولات وارده به استان  ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پست گیلان در گروه بندی استان ها  جزو  هشت استان بزرگ کشور است ، افزود: ۳۰ درصد بار ترافیکی  و در آمدی شبکه بر دوش این هشت استان بزرگ است که پس از ۱۰ سال در دست داشتن رتبه هشتم کشور به رتبه ششم ارتقاء یافته ایم.

مهدی فخربین سبحانی،  سهم ترافیک مرسولات وارده به استان را  ۳.۳  درصد و رتبه نهم کشور و سهم ترافیکی مرسولات ارسالی از گیلان  را  ۳.۱۲ درصد و رتبه هفتم کشور عنوان  و تصریح کرد:پست گیلان سه میلیون و ۳۰۰ هزار بار ترافیکی طی شش ماه با رشد ۳۳ درصدی  داشته است که جایگاه سوم کشور را داریم.

مدیرکل پست گیلان یادآور شد: طی شش ماه گذشته  ۴۲ درصد از ترافیک مرسولاتی هستند که در باجه های پستی دریافت می شوند.

وی در ادامه صندوق های شخصی واگذار شده را ۴۲۵ صندوق عنوان و بیان کرد:   با ۲۳۵ سازمان ، موسسه و اداره کل تفاهم نامه داریم که  خدمت انجام دهیم.

فخربین سبحانی  همچنین با اشاره به تخفیف برای محصولات بومی استراتژیک  اظهار داشت: چای ، برنج ، زیتون ، کلوچه و فندق مرسولات استراتژیک استان گیلان هستند که برای توزیع آنها در محل نشانی ۲۰ درصد تخفیف و اگر مشتری به واحد پستی مراجعه کند ۴۰ درصد تخفیف دارد .

مدیرکل پست گیلان  : در صورتی که محصولات فروشگاه های اینترنتی قرار دادی با پست داشته باشند از ۱۰ درصد تخفیف بیشتر برخوردار می شوند .

پست گیلان دارای  ۲۳۹ دفتر خدمات ارتباطی پیشخوان ، ۲۸۸ دفتر  فناوری اطلاعات ICT روستایی ، هفت نمایندگی پست و ۵۱ نقطه دولتی ارائه خدمات پستی می باشد .

وی در خصوص پروژه ملی GNAF  افزود : در پروژه ملی GNAF   با ژوئو کدسازی ۳۹ شهر از ۵۲ شهر در رتبه دوم کشور قرار داریم که با تکمیل تمام شهرها در سال آینده این پروژه در استان تکمیل می شود و با مساعدت مدیر عامل شرکت ملی پست استفاده از شبکه ریلی و سیستم سورتینگ هوشمند در دستور کار اداره کل پست استان قرار دارد .