ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد وصولی در گمرکات استان اخذ شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه ۷۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای گیلان،ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی گفت: پارسال ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد وصولی اخذ شده که نسبت به مدت مشابه ۷۴ درصد افزایش داشته است و از این میزان درآمد وصولی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به اخذ مالیات ارزش افزوده و عوارض کالا و خدمات بوده است.

او افزود: در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار و با توجه به بند (ث) ماده (۳۸) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد ماده (۶) قانون امور گمرکی، برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌ها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید و بازرگانی کشور از ابتدای پارسال به صاحبان کالا، اظهار کننده یا نماینده قانونی آنها، اجازه داده شد تا با رعایت دقیق قوانین و مقررات بابت حقوق ورودی کالای مربوطه حسب درخواست، ضمانت نامه بانکی معتبر اخذ کنند که در همین راستا پارسال ۲۶۶ فقره ضمانت نامه بانکی در استان دریافت که در ازای آن مبلغی بیش از ۳۷۲ میلیارد ریال وصول شده است.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی از اختصاص رتبه اول صادرات کیوی از گمرکات استان، خبر داد و گفت: پارسال حجم صادرات کیوی از گمرکات گیلان معادل ۷۲ هزار و ۳۸۷ تن و به ارزش ۵۴ میلیون دلار بوده است که این آمار، رشد وزنی ۱۱ درصدی و ارزشی ۱۴ درصد را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد افزود: کشور‌های روسیه، آذربایجان، اوکراین گرجستان و قزاقستان کشور‌های مقصد کیوی صادرشده از گمرکات گیلان بوده است.

او گفت: همچنین گمرک آستارا در صادرات سیب نیز رتبه سوم را با حجم ۸۵ هزار و ۲۳۰ تن و به ارزش ۴۹ میلیون دلار با رشد ۱۱۶ درصد وزنی و ۱۵۰ درصد ارزشی بین گمرکات دیگر کسب کرده است.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی به ورود و خروج مسافران از گمرکات گیلان اشاره و تصریح کرد: پارسال ۸۸۳ هزارو ۱۷۷ نفر مسافر با ۲۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به کشور وارد و ۷۱۱ هزار و ۵۳۵ نفر با ۲۸ درصد رشد از کشور خارج شدند.

/yjc