نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی آب بهای کشاورزی در سال ۱۴۰۱ گفت: این اقدام آب منطقه‌ای غیرقانونی است و باید اصلاح شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جبار کوچکی نژاد در نامه‌ای به استاندار گیلان با اشاره به افزایش آب بهای کشاورزان استان گیلان اظهار کرد: اقتصاد گیلان کشاورزی محور است و طبق ماده یک قانون ستاد تنظیم بازار هرگونه قیمت گذاری محصولات باید توسط این ستاد انجام شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس به قانون شکنی آب منطقه‌ای گیلان در خصوص افزایش قیمت آب بها اشاره کرد و گفت: سازمان آب منطقه‌ای گیلان بدون هیچ گونه استناد قانونی آب بهای کشاورزان را حدود ۳۰۰ درصد برای سال زراعی ۱۴۰۱ افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اتخاذ چنین تصمیم غیرقانونی در شرایط سخت اقتصادی فشار مضاعفی را به مردم وارد می‌کند، بیان کرد: این کار مصداق دست در جیب مردم کردن توسط سازمان آب منطقه‌ای گیلان است.

وی خطاب به استاندار گیلان گفت: استاندار به عنوان نماینده دولت در گیلان باید به شکایات مردمی در این باره توجه کرده و از اجرای این رویه غلط جلوگیری و اصلاح نماید.

کوچکی نژاد افزود: بخش اعظم کشاورزان و استخر داران در رشت و خمام مستقر هستند و این موضوع بلاتکلیفی و مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده و باید در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود.