مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: در مهر ماه امسال مصرف گاز در میان مشترکان خانگی گیلان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین اکبر با اشاره به اینکه امسال شاهد فرا رسیدن سرمای زود رس در کشور به ویژه استان گیلان بودیم، اظهار کرد: با توجه به این شرایط تنها در مهر ماه امسال مصرف گاز در میان مشترکان خانگی گیلان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست آبان ماه امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی مصرف گاز هستیم، گفت: نیازمند مدیریت مصرف گاز در استان هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴.۴ میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، افزود: ۵۰ درصد این میزان در بخش نیروگاهی بوده است.

وی به فعالیت سه نیروگاه بزرگ و پر مصرف در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: با توجه به این شرایط نیازمند مدیریت مصرف در استان گیلان هستیم.

اکبر در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا در زمستان امسال شاهد قطعی نباشیم، گفت: خط قرمز ما قطعی گاز در مشترکان خانگی است که همه تلاش خود را برای این کار انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اگر این وضعیت ادامه یابد نگران اختصاص گاز به صنایع هستیم، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که با افزایش مصرف و سرمای هوا مجبور به قطعی گاز در صنایع شدیم.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه دمای آسایش در مشترکان خانگی ۱۸ درجه است، تأکید کرد: از همه شهروندان گیلانی می‌خواهیم که این دما را در منازل رعایت و در صورت سرما از لباس گرم استفاده کنند تا شاهد قطعی نه در مشترکان خانگی و نه در صنایع باشیم.