رئیس سازمان چای کشور با اشاره به رشد ۱۷ درصدی خرید برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته، گفت: تاکنون ۱۲۱ هزار و ۱۷۸ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،حبیب جهانساز پیش از ظهر پنج شنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه چین تابستانه برگ‌های سبز چای در استان‌های شمالی در حال انجام است، گفت: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون ۱۲۱ هزار و ۱۷۸ تن برگ از چایکاران خریداری شده است.

وی به رشد ۱۷ درصدی برگ‌های خریداری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی برگ‌های خریداری شده ۶۸۹ میلیارد تومان بوده که تا به امروز ۷۶ درصد مطالبات چایکاران از این مبلغ پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با بیان اینکه این میزان معادل ۵۲۲ میلیارد تومان است، گفت: ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن معادل ۴۷.۵ درصد برگ‌های خریداری شده از نوع درجه یک هستند.

وی با اشاره به ادامه برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور، ادامه داد: ۶۳ هزار و ۳۶۷ تن معادل ۵۲ و ۳ دهم درصد درجه دو است.

جهانساز با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ کارخانه چایسازی با سازمان چای برای خرید برگ‌های سبز چای و تولید چای خشک قرار دارند، اضافه کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۶۵۰ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.