مدیرکل هواشناسی استان گیلان از افزایش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا همراه با وزش باد از امروز تا آخر هفته در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، محمد دادرس با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده اظهار کرد: تجزیه‌ و تحلیل جدیدترین نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ جریانات جنوبی و روند افزایش دما تا پایان هفته در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وزش باد از روز دوشنبه تا چهارشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه با تقویت جریانات جنوبی علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد در مناطق جلگه‌ای نیز شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: در این مدت گاهی اوقات با شمالی شدن جریانات، به‌خصوص در مناطقِ جلگه‌ای احتمال وقوع پدیده مه، رگبار و رعدوبرق نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ادارات منابع طبیعی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

دادرس با بیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فارس