رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، گفت: تعداد مراجعان به مراکز درمانی گیلان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ارسلان سالاری شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با بیان اینکه متأسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و استان گیلان شاهد شیوع پیک پنجم بیماری کرونا بوده‌ایم، اضافه کرد: تعداد مراجعان به مراکز درمانی به شدت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به هزار و ۷۵۰ نفر رسیده است، افزود: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان از همه ظرفیت‌های خود برای درمان بیماران استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته تلاش شده تا با پیگیری و رایزنی‌ها در سطح ملی تجهیزات و امکانات پزشکی وارد استان شود، اضافه کرد: امروز همه بیمارستان‌های استان به دستگاه سی تی اسکن و سونو گرافی مجهز هستند.

سالاری با بیان اینکه حدود ۲۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان گیلان وجود دارد و برخی از مراکز درمانی از دو دستگاه اکسیژن ساز بهره مند هستند، گفت: با وجود همه امکانات و زیر ساخت‌هایی که در شرق و غرب و مرکز استان گیلان وجود دارد باز نیازمند همکاری و مشارکت خیران هستیم.

وی با اشاره به اضافه شدن ۸۰۰ تخت مراقبت جدید از ابتدای شیوع ویروس کرونا به تخت‌های بیمارستانی استان گیلان، ادامه داد: در روزهای آینده نیز ۲۰۰ تخت بیمارستانی جدید در قالب تجهیز سایت سوله لاکان، بیمارستان حشمت و آی سی یو در برخی از بیمارستان‌های استان گیلان به تخت‌های بیمارستانی گیلان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست رعایت پروتکل‌های در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: از همه کسانی که می‌توانند به هر شکلی در کنترل و مهار بیماری کرونا به کادر درمان و پرستاران و مردم کمک کنند پای کار بیایند.

وی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به شدت ابتلاء و انتشار بیماری کرونا در تلاش هستیم با افزایش میزان واکسیناسیون و درمان بیماران عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.