در جلسه شامگاه امروز شورای شهر رشت ،لایحه افزایش میانگین 37 درصدی نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری این شهر در سال ۹۸ با رای اعضای شورا تصویب شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت در جلسه شورای این شهر با اشاره به دفاع از لایحه افزایش کرایه نرخ تاکسی درون‌شهری رشت اظهار داشت: این لایحه در جلسات متعدد بررسی‌شده و برای اجرایی شدن آن یک‌صد کد پیشنهاد داده شده است.

پیمان پارسا با بیان اینکه بر اساس این لایحه نرخ کرایه‌ها در سطح رشت چند نرخی شده است افزود: به فرمانداری تضمین داده شده که در صورت افزایش نرخ کرایه در ابتدای سال جاری ، در طول سال ۹۸ شاهد افزایش کرایه تاکسی درون‌شهری نخواهیم بود و قصد داریم با نصب دوربین ثبت تخلف بر روی ایستگاه‌های تاکسی نظارت بیشتری دراین‌باره انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از مشکلات جسمی و مالی رنج می‌برند اظهار کرد: وضعیت معیشت رانندگان تاکسی در رشت تأسف‌بار بوده و باید در راستای رفع مشکلات این قشر از جامعه تلاش شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه موافق این لایحه هستم افزود: اعضای شورای رشت نماینده شهروندان بوده و رانندگان تاکسی نیز از این جمع مستثنی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت در حوزه وصول کرایه تاکسی درون‌شهری باید افزایش پیدا کند گفت: شهروندان نیز در حال حاضر با مشکلات فراوانی مواجه هستند و نباید خدای‌ناکرده برخی از رانندگان تاکسی به‌گونه‌ای عمل کرده که در حق شهروندان اجحاف شده و نباید ریالی بیش از رقم مصوب دریافت کنند.

اعضای شورا با افزایش میانگین ۳۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری در سال ۹۸ موافقت کردند.

.

.

.fars