معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: خوشبختانه با توجه به بازار خوب فروش عسل رغبت جوانان روستایی به صنعت زنبورداری و تولید عسل در استان افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت ، علی اکبرنژاد با بیان اینکه گیلان یکی از استانهای مهم تولید عسل کشور است، گفت: سال گذشته 5 هزار و پانصد تن عسل در استان تولید شد که به نظر می رسد تولید عسل پاییزه امسال گیلان بیش از این میزان شود.

وی افزود: کیفیت عسل گیلان به دلیل وجود رطوبت اگر چه کمی آبکی تر از عسل استانهای همجوار است، اما به دلیل تنوع بالایی که دارد، جزء عسل های بسیار خوب کشور محسوب می شود.

اکبرنژاد ادامه داد: خوشبختانه با توجه به بازار خوب فروش عسل رغبت جوانان روستایی به صنعت زنبورداری و تولید عسل در استان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بانوان همواره در تولید و پرورش زنبور عسل گیلان نقش موثری داشتند و اخیرا فعالیتشان بیشتر شده است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برند می تواند ارزش افزوده تولید یک محصول را به فعالان آن بخش برگرداند و به همین منظور برنامه داریم تا برندی برای عسل گیلان معرفی کنیم تا ارزش افزوده تولید عسل گیلان را به زنبورداران استان برگردانیم.

اکبرنژاد افزود: برندسازی و ایجاد آزمایشگاه می تواند راهکاری موثر برای جلوگیری از تولید عسل های تقلبی باشد و شتاب در انجام این امر از ضروریات است.

وی گفت: بیشترین تولید عسل گیلان در شهرستان های تالش و رودسر صورت می گیرد.