رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امسال سطح تسهیلات را برای شرکت‌ها تا یک میلیارد تومان افزایش دادیم، گفت: در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هم نزدیک به ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان گیلان در نظر گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در پارک علم و فن آوری گیلان بالغ بر سیصد و پنجاه هسته فناور، واحد فناور  و مؤسسه حضور دارند، اظهار داشت: تعداد نیروهایی که در این شرکت‌ها کارمی کنند، بالغ بر ۱۸۰۰ نفر بیمه شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز رشد و واحد فناور خلاق در استان، گفت: امسال باتوجه‌به اینکه سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است به همراه  تمامی ادارات و مجموعه‌هایی که در استان حضور دارند، برنامه‌ریزی کنیم  تا تسهیلات لازم برای این منظور در دسترس  مجموعه‌های دانش‌بنیان  قرار بگیرد.

 باستی با اشاره به حمایت‌های مدیران استان در حوزه‌های مختلف برای مرتفع کردن مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: در دهکدهٔ فن آوری و نوآوری فشتام، مجموعه‌های مختلفی از معاونت اقتصادی استاندار، فرماندار رشت و.. برای  بهبود خطوط ارتباطی و فیبر نوری در کنار پارک علم و فن آوری گیلان بودند و این مجموعه را  همراهی کردند.در همین حوزه، مدیرانی که بخشی از مجوزها را صادر می‌کردند نیز حضور فعال دارند و در کنار صدور مجوزها مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امسال سطح تسهیلات را  برای شرکت‌ها تا یک میلیارد تومان افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: بیشتر این شرکت‌های تقریباً جوان هستند که ۳ تا ۵ سال است که مشغول فعالیت‌اند. همچنین  از امکانات دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، تسهیلات صندوق فن آوری و پژوهش غیردولتی استان گیلان است.

وی  افزود :بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم یکی از مواردی است که نزدیک به ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان گیلان در نظر گرفته است.

باستی با تصریح بر اینکه پارک علم و فن آوری هم باتوجه‌به اینکه سال، سال دانش‌بنیان است، تسهیلاتی را در حوزه‌های مختلف برای شرکت‌های دانش‌بنیان چه مالی و چه غیرمالی و هزینه اجاره و موارد دیگر  در نظر گرفته است، افزود: در سال جاری، ستاد تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را راه‌اندازی کردیم که در این ستاد سعی می‌کنیم  موارد و موانعی که در ارتقا شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد را بررسی و رفع نماییم. قانون جهش  تولید دانش‌بنیان که مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بود نیز فرصت خوبی را برای  این شرکت‌ها و پارک‌های علم و فن آوری ایجاد می‌کند تا بتوانند نقش‌آفرینی بیشتری در این حوزه داشته باشند.