فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: افزایش سرمایه اجتماعی از رویکردهای اصلی پلیس در هفته ناجا است.

به گزارش ندای گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: همکاری خوب مردم و برگزارکنندگان مراسم‌های سوگواری در استان با پلیس، موجب برقراری نظم در سطح استان شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد:رسانه‌ها همیشه پشتیبان پلیس بوده‌اند و این روند کما فی‌السابق ادامه خواهد داشت.
وی رسانه‌ها را متصل‌کننده پلیس با بدنه جامعه دانست و افزود: رسانه‌ها می‌توانند انتظارات مردم از پلیس و انتظارات پلیس از مردم را انعکاس بدهند.
فرمانده انتظامی استان گیلان معاونت اجتماعی را رابط نیروی انتظامی و رسانه ها برشمرد و بیان داشت: تعامل پلیس با رسانه‌ها برای انعکاس هر چه بیشتر برنامه های مدون پلیس برای هفته ناجا مفید خواهد بود.
سردار اسحاقی پیروی از حماسه حسینی را از رویکردهای پلیس در هفته ناجا معرفی کرد و اظهار داشت: عاشورا به ما درس آزادگی، ایثار، گذشت و فداکاری می‌دهد.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت مردمی از رویکردهای اصلی پلیس در هفته ناجا است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سازمان های دولتی و مردمی برای تامین امنیت و آرامش بهره برد.
وی افزایش احساس امنیت و ارائه تصویری دقیق از پلیس مهربان و مقتدر را از زمره اهداف هفته ناجا دانست و افزود: بهره گیری از قدرت رسانه و برقراری رابطه تنگاتنگ با رسانه‌ها پلیس را در انجام ماموریت‌ها یاری خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه عملیات هدفمند در کانون های جرم و برخورد قاطع با مجرمان، صلابت پلیس در برخورد با هر عامل مخدوش کننده نظم و امنیت را به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: شعار امسال هفته ناجا، پلیس برای امنیت و امنیت برای همه است.
سردار اسحاقی با اشاره به اینکه اولین روز از هفته ناجا، پلیس در خدمت ارزش های اسلامی و ولایتمداری نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مسابقات قرآنی بین خانواده‌ها از برنامه‌های مهم این روز است.
این مقام ارشد انتظامی با تصریح بر اینکه دومین روز از هفته ناجا با اقتدار و حرفه‌ای‌گرایی پلیس مزین شده، اظهار داشت: آموزش عمومی به دانش‌آموزان و برگزاری برنامه‌های ورزشی در استان در این روز مدنظر مجموعه انتظامی استان گیلان خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه پلیس، هوشمندی، پاسخگویی و مردم داری شعار سومین روز از هفته ناجا است، بیان داشت: همایش طلایه‌داران ترافیک، همایش همیاران پلیس و بازدید دانش آموزان از یگان‌های انتظامی در این روز در استان شکل خواهند گرفت.
فرمانده انتظامی استان گیلان مشارکت عمومی، آموزش همگانی و پیشگیری اجتماعی را به عنوان شعار روز چهارم هفته ناجا معرفی کرد و افزود: پلیس در این روز حضور فعالی در مدارس و مساجد خواهد داشت.
سردار اسحاقی با اشاره به اینکه پلیس، قانون‌گرایی، انضباط اجتماعی و امنیت پایدار شعار روز پنجم از هفته ناجا خواهد بود، برگزاری همایش اصناف استان گیلان را از برنامه های مهم این روز برشمرد.
این مقام ارشد انتظامی از دانش بنیانی و پژوهش‌محوری به عنوان شعار روز ششم هفته ناجا نام برد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه فضای مجازی در این روز در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.
وی با اشاره به افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر و همچنین افزایش 24 درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز در استان گیلان، خاطرنشان کرد:‌ مجموع سرقت های استان در شش ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 11 درصد کاهش داشته اند.
فرمانده انتظامی استان گیلان، حوادث رانندگی را از دغدغه های جدی مردم گیلان برشمرد و افزود: نقش زیرساخت ها در وقوع تصادفات استان 40 درصد و نقش عامل انسانی 60 درصد است.
سردار اسحاقی با اشاره به بالا بودن سطح فرهنگ ترافیکی مردم گیلان، بیان داشت:‌باید سازوکارهایی برای امنیت بیشتر معابر در استان به وجود بیاید.
این مقام ارشد انتظامی مهارت افزایی و افزایش بصیرت کارکنان را از اهداف مهم پلیس دانست و تصریح کرد:‌ نظارت‌های جدی بر عملکرد نیروی انتظامی، بهبود کیفیت خدمت رسانی در این نهاد را به همراه خواهد داشت.