رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۶۰ سامانه هوشمند کنترل سرعت در راه های اصلی استان نصب است، گفت: ۱۲ سامانه جدید به زودی به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ جاور صفاری با بیان اینکه طی هشت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون خودرو وارد گیلان شده است، افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در دو ماه مهر و آبان سه میلیون خودرو وارد استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه در طرح زمستانی سال گذشته بیش از دو میلیون دستگاه خودرو طی سه ماه وارد استان گیلان شد، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هدایت ترافیک در جاده‌ها نیازمند همکاری پلیس و سایر دستگاه‌ها است، تصریح کرد: پلیس راه کنترل رفتارهای پرخطر به ویژه سبقت غیر مجاز و عدم استفاده از وسایل ایمنی را بر عهده دارد.

سرهنگ صفاری ادامه داد: ایمن سازی نقاط پر خطر جاده‌ها و کنترل تجهیزات زمستانی خودروهایی که در این ایام مسافرت می‌کنند توسط پلیس راه پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به نحوه حذف جریمه خودروهایی که در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار مشکل شدند، گفت: کسانی که در این ایام با وجود داشتن مجوز تردد اعمال قانون شدند می‌توانند با مراجعه به راهنمایی و رانندگی استان مشکل خود را برطرف کنند.

صفاری با بیان اینکه ۶۰ سامانه هوشمند کنترل سرعت در شریان‌های اصلی استان گیلان نصب است، افزود: ۱۲ سامانه ثبت تخلف نیز به زودی به این سامانه‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۱ سامانه پایش تصویری جهت کنترل ترافیک در محورهای استان گیلان، بیان کرد: از زمان نصب کنترل سرعت در محورها ۱۲ درصد در میزان تصادفات منجر به جرح و تعداد مجروحان نیز ۱۳ درصد کاهش یافته است.