فرماندار ماسال با بیان اینکه متاسفانه رانش در برخی محورهای روستایی، می تواند وضعیت عبور و مرور را در فصل زمستان با چالش مواجه سازد، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم اجرای طرح های آبخیزداری، وضعیت رانش محورهای شهرستان از مناطق دیگر استان بیشتر است.

به گزارش ندای گیلان،وحید پور حضرت در جلسه شورای ترافیک شهرستان ماسال با بیان اینکه یکی از اولویت ها و موارد حائز اهمیت شورای ترافیک تحلیل و بررسی علل وقوع تصادفات است، تصریح کرد: تحلیل و تشخیص صحیح علل وقوع تصادفات می تواند در تصمیم گیری مناسب و به تبع آن کاهش میزان تصادفات شهرستان بسیار راهگشا باشد.
وی با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد فرهنگ محور در حوزه ترافیک، خاطر نشان کرد: در جهت کاهش میزان تصادفات، اقدامات مختلفی می تواند موثر باشد اما ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ سازی در این زمینه، یکی از موثرترین راهکارها جهت پیشگیری از وقوع تصادفات محسوب می شود که باید در برنامه ریزی ها توجه ویژه ای به این مقوله اثربخش داشته باشیم.
فرماندار ماسال عدم رعایت حق تقدم، استفاده از موبایل، عدم توجه به جلو و دیگر عوامل را ناشی از عدم فرهنگ سازی مناسب در حوزه ترافیک دانست و افزود: ادارات ذیربط باید آگاه سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، آموزش و اهدای بسته های تشویقی را در سرلوحه اقدامات خود در حوزه ترافیک قرار دهند.
پورحضرت با اشاره به کمبود اعتبار دستگاه های اجرایی در جهت بهبود و اصلاح زیرساخت های ترافیکی، اظهار داشت: باید در برخی امورات در حوزه های تسهیل حمل و نقل از ظرفیت ها و‌ مدیریت محلی استفاده شود.
رئیس شورای ترافیک شهرستان ماسال با تاکید بر نقش موثر بخشداری ها و دهیاران در حوزه عبور و‌ مرور روستایی، گفت: باید از ظرفیت دهیاران در زمینه کاهش تصادفات در حوزه روستایی به خوبی بهره گرفت چرا که قطعا حضور موثر دهیاران در زمینه ترافیک و حمل و نقل می تواند به ما کمک کند.
وی با اشاره به کوهستانی بودن شهرستان و مشکلات خاصی که در فصل زمستان در حوزه راه های کوهستانی وجود دارد، افزود: به منظور جلوگیری از اختلال در حوزه عبور و مرور و امدادرسانی به موقع باید از هم اکنون تصمیمات و تدبیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه متاسفانه رانش در برخی محورهای روستایی، می تواند وضعیت عبور و مرور را در فصل زمستان با چالش مواجه سازد، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم اجرای طرح های آبخیزداری، وضعیت رانش محورهای شهرستان از مناطق دیگر استان بیشتر است.

پور حضرت با تاکید بر لزوم همکاری و آماده باش شهرداری ها و دهیاری ها جهت اجرای طرح زمستانه از سوی پلیس راهور، افزود: باید اطلاع رسانی لازم به شهروندان در خصوص به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در خودرو و بحث فنی و انجام معاینه فنی خودروها صورت پذیرد و پیش بینی ها و ارائه خدمات لازم جهت بهبود حمل و نقل شهری و روستایی به عمل آید.
وی آمادگی هلال احمر، راهداری، بخشداری و دهیاری ها جهت اسکان اضطراری مسافرین و در راه ماندگاند در فصل زمستان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای فصل زمستان عنوان کرد و‌ اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در شهرستان باید در اسرع وقت با استفاده از ظرفیت جوانان شهرستان فعال شود.
فرماندار ماسال در پایان ابراز امیدواری کرد: شورای ترافیک شهرستان با اتخاذ تصمیمات اجرایی و کاربردی در راستای بهبود عبور و مرور بتواند پاسخگوی انتظارات مردم شهرستان باشد.
در ادامه این جلسه مباحث و مصوبات جلسات قبلی شورای ترافیک شهرستان‌ مورد بررسی قرار گرفت، از دیگر نکات حائز اهمیت جلسه خبر معاون شهردار ماسال مبنی بر راه اندازی مجدد پمپ سی ان جی ماسال از طریق واگذاری آن به شرکت پیمانکار زیر نظر شرکت ملی نفت بود.