معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا جزء شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: ۳۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که این رقم نسبت به آمار خرداد ماه، بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا جزء شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان را رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری این بیماری دانست و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تعداد ترخیص‌های روزانه در گیلان هم کاهش یافته است، گفت: این یعنی مبتلایان به کرونا با وضعیت شدیدتر بستری می‌شوند و روند درمانشان طولانی‌تر شده است.

او افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۵۰ بهبود یافته از کرونا از بیمارستان‌های استان گیلان ترخیص می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از تردد غیرضروری و استفاده از ماسک از اصول مهم و بهترین و کارسازترین نسخه برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا است.