مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش تولید و متقاضیان کشت زعفران در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،منوچهر پارسافر در گفت و گویی اظهار کرد: تولید زعفران یکی از مشاغل جانبی با درآمد مناسب است که در استان گیلان سطح زیر کشت و تعداد متقاضیان آن رو به افزایش است.

وی افزود: ۱۹۲ خانوار در گیلان در تولید زعفران فعالیت دارند و شهرستان‌های املش، رودبار، سیاهکل، تالش و آستار بیش از دیگر شهرستان‌های دیگر استان طلای سرخ تولید می‌کنند.

پارسافر ادامه داد: تولید زعفران از سال ۱۳۸۷ به صورت آزمایشی در گیلان شروع شد و تاکنون ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان‌ها به کشت و تولید زعفران اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: اراضی بالادست برای تولید این محصول در شهرستان‌های مذکور مناسب هستند و ما توصیه می‌کنیم به دلیل مناسب بودن خاک بخش جلگه گیلان برای تکثیر پیاز زعفران افراد بیشتری برای ورود به این زمینه فعالیت کنند.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: در صورت توسعه اختصاص اراضی جلگه گیلان به تکثیر پیاز زعفران علاوه بر نیاز استان، نیاز استان‌های همجوار ما به پیاز زعفران نیز تامین خواهد شد.

پارسافر با اشاره به اینکه طعم، رنگ و عطر از فاکتورهای مهم یک زعفران خوب است، گفت: در برخی از شهرستان‌های این سه فاکتور حتی بهتر از زعفران‌های خراسان است.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع ۵۸ کیلوگرم طلای سرخ در گیلان تولید می‌شود و عملکرد تولید زعفران در هر هکتار سه کیلوگرم است که با توجه به شرایط اقلیمی گیلان عملکرد خوبی داریم.

 

منبع