نائب رئیس اول اتاق اصناف و بازرگانی گیلان گفت: افزایش تقاضای نان های سنتی در مقایسه با نان های فانتزی و صنعتی به علت قیمت بالاتر این نان‌ها، تغییر سلیقه مردم در مصرف نان و گرایش بیشتر آنها به نان های سنتی یکی از دلایل مهم صف های طولانی و گاهی کمبود نان در برخی نانوایی های استان در این روزها است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمید انزانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از رشت، مطرح کرد: در ماه‌های اخیر پیرو افزایش  ناگهانی  قیمت برنج، مصرف نان  در بین مردم استان  روند افزایشی داشته بطوریکه در گذشته قوت اصلی مردم گیلان برنج بود اما درحال حاضر نان است.

وی گفت: افزایش تقاضای نان های سنتی در مقایسه با نان های فانتزی و صنعتی به علت قیمت بالاتر این نان‌ها، تغییر سلیقه مردم در مصرف نان و گرایش بیشتر آنها به نان‌های سنتی یکی از دلایل مهم صف های طولانی و گاهی  کمبود نان در برخی نانوایی های استان در این روزها است.

انزانی با بیان اینکه مشکل ما کمبود آرد نیست، افزود: متاسفانه به علت اختلاف فاحش قیمت آرد آزاد و آرد یارانه ای، ناخوداگاه  در بعضی موارد باعث  می‌شود تا سهمیه  آرد بصورت آزاد به فروش برسد و همه آن سهمیه برای پخت نان در اختیار مردم قرار نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: البته باتوجه به مهمان پذیر و مسافر خیز بودن استان گیلان در این ایام میزان تقاضا افزایش بیشتری داشته در صورتیکه در سال‌های قبل به علت پاندمی کرونا با این روند افزایش تقاضا  روبرو نبودیم.

انزانی تاکید کرد: این روزها سلیقه مردم در مصرف نان  نیز تغییر کرده بطوریکه  برخی نانوایان صنعتی و فانتزی درحال تغییر پروانه کسب خود هستند تا تغییر شغل دهند زیرا مردم دیگر مانند قبل اشتیاقی به مصرف نان های فانتزی باتوجه به افزایش قیمت ندارند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف و بازرگانی گیلان اظهار داشت : جهت بررسی و نظارت  شرایط موجود هیچ اهمالی انجام نمی‌شود و با همکاری سازمان صمت استان ، استانداری  و بسیج اصناف گیلان بصورت شبانه روزی در حال مرتفع کردن مشکلات و چالش های این حوزه هستیم.