معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: آمار ثبت ازدواج در کشور برای نخستین بار بعد از ۲۵ سال پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدمهدی تندگویان صبح امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان و عابدینی معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه کرمان تنها استانی است که تا کنون دو دفعه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آن شرکت کردم اظهار داشت: نمی‌شود که به کرمان نیاییم؛ عموی ما حاج قاسم سلیمانی در اینجا است و باید بیاییم و برویم و کرمان خاطرات شیرین و غمگین به یادماندنی برای من دارد.
وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به این نکته توجه داشت چرا که در گام دوم انقلاب هم مطرح می‌شود و نظر رهبر معظم انقلاب است که در کنار تمام کارهایی که در این سال‌ها انجام شده باید نگرش به ماقبل و آسیب‌شناسی گذشته انجام شود.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دیدگاه رهبر معظم انقلاب تحول‌گرا و آینده‌نگر است افزود: وظیفه تمام دستگاه‌ها است که روند فعالیت‌های خود را آسیب‌شناسی کنند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که وقتی دستگاهی وارد موضوعی می‌شود مابقی دستگاه‌ها از خود رفع مسئولیت می‌کنند در حالی‌که همه باید همکاری و هم‌افزایی کنند.
تندگویان با بیان اینکه ۹۰ درصد از مشکلات یک استان در حوزه جوانان است عنوان کرد: اشتغال، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی همه از مشکلاتی است که در حوزه جوانان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها توجه ویژه داشته باشند گفت: ارائه گزارشات آماری به رفع مشکلات کمکی نکرده است و امروز وقت عمل است تا با هم‌افزایی و همکاری برای مشکلات به صورت ریشه‌ای کار کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امسال افزایش ثبت ازدواج در کشور و استان کرمان را داشته‌ایم افزود: آمار ثبت ازدواج در کشور برای نخستین بار بعد از ۲۵ سال پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

در این جلسه زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر مشارکت جوانان تحقق پیدا می‌کند اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهکاری برای تمدن نوین اسلامی است.
وی با بیان اینکه جوانان راهکار تحقق تمدن نوین اسلامی هستند گفت: این جوانان هستند که باید انقلاب را وارد مرحله تمدن‌سازی و تمدن نوین اسلامی کرده و مخاطب مقام معظم رهبری در این بیانیه جوانان هستند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه روح اصلی این بیانیه امید است و باید توسط جوانان رقم بخورد افزود: ۴۰ سال ظرفیتی که انقلاب را به این مرحله رسانده باید انقلاب را تحویل جوانان بدهد.
وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب آینده را متعلق به جوانان امروز می‌بیند گفت: نسل جوان ما یک نسل انقلابی است و وظیفه حفظ آرمان‌های انقلاب را برعهده دارد.
عابدینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به‌خوبی در بیانیه گام دوم انقلاب سخن گفتن با جوانان و استفاده از این ظرفیت جوان کشور را تأکید کردند ادامه داد: گفتمان انقلاب باید از نسل اول انقلابی به نسل سوم انقلاب منتقل شود.
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم حتی اگر به جوانان توجه نشده است تاکنون نیز همین روحیه و تحرک جوانی در کشور باعث پیشرفت‌ها و توسعه نظام شده است افزود: مسئولین و جامعه باید جوانان را باور کنند و هویت جوانان در پرتو باورپذیری آنها در جامعه است.