فرمانده انتظامی گیلان امنیت اقصادی را لازمه امنیت اجتماعی دانست و گفت: اگر امروز به فكر فرهنگ و اقتصاد نباشيم، مديون آيندگان خواهيم بود.

به گزارش ایلنا از رشت،سردار  محمدرضا ميرحيدري  در جلسه سازماندهي قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس استان، گفت: امنيت اجتماعي نيازمند امنيت اقتصادي است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه نيروي انتظامي در مبارزه با قاچاق كالا عملياتي عمل مي كند، اظهار داشت: بايد ضرورت و جديت مبارزه با قاچاق را درك كنيم.

فرمانده انتظامي استان گيلان با تاكيد بر اينكه اقتصاد سالم، نقش مهمي در برقراري امنيت دارد، اظهار داشت: بيكاري و ركود اقتصادي نتيجه گسترش قاچاق است و تهديدي بزرگ براي جامعه به شمار مي‌رود.

مير حيدري با بيان اينكه سودجويان به هيچ چيزي جز منفعت شخصي فكر نمي كنند، افزود: نقش اصناف در انتقال و انعكاس اخبار كالاهاي قاچاق بسيار كليدي است.

وي با يادآوري اينكه پليس گيلان در مبادي ورودي استان توفيق قابل توجهي در كشف قاچاق كالا داشته، گفت: برخورد با قاچاق بايد منسجم،قوي و قاطع باشد.

فرمانده انتظامي استان از افزايش 17 درصدي كشفيات قاچاق در استان خبر داد و تصريح كرد: اگر امروز به فكر فرهنگ و اقتصاد نباشيم، مديون آيندگان خواهيم بود.

سردار ميرحيدري هدف اصلي استكبار را ضربه زدن به چرخه اقتصادي كشور عنوان كرد و بيان داشت: كساني كه وارد حمل و نقل و توزيع كالاهاي قاچاق شوند به كارگران و توليدگران كشور خود خيانت مي كنند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه بايد اصناف مراقب حدود الهي و ارزشي در بازار باشند، تاكيد كرد: اقتصاد و پول نبايد جاي اعتقادات و تدين و فرهنگ جامعه را بگيرد.

فرمانده انتظامي استان گيلان با تاكيد بر نقش شهروندان در مقابله با قاچاق، خاطرنشان كرد: همكاري در ريشه كني قاچاق خدمت بزرگي به اقتصاد استان و كشور است