تروریست‌های مسلح در چهار جمهوری قفقاز شمالی که بخشی از خاک روسیه است، با تکفیری‌های «داعش» اعلام بیعت کردند؛ امری که با استقبال داعش روبه‌رو شد.

ندای گیلان:تروریست‌های مسلح در چهار جمهوری قفقاز شمالی که بخشی از خاک روسیه است، با تکفیری‌های «داعش» اعلام بیعت کردند؛ امری که با استقبال داعش روبه‌رو شد.

افراد مسلح حاضر در چهار جمهوری «داغستان، چچن، اینگوشتیا و کاباردینو» در قفقاز شمالی با گروه داعش اعلام بیعت کردند.

قفقاز شمالی شامل جمهوری‌های خودگردان داغستان، چچن، اینگوشتیا، اوستیای شمالی-آلانیا، کاباردینو-بالکاریا، کاراچای-چرکسیا، سرزمین کراسنودار، آدیغیه و سرزمین استاوروپول، بخشی از خاک روسیه محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح در «فایلی صوتی» که در شبکه اینترنتی «یوتیوب» منتشر شد، اعلام کردند که افراد مسلح جمهوری‌های داغستان، چچن، اینگوشتیا و کاباردینو، با «ابو بکر بغدادی» سرکرده اصلی داعش اعلام بیعت می‌کنند.

در این فایل صوتی که به زبان روسی و عربی منتشر شده، آمده است که این افراد مسلح «سمعا و طاعة» با کسی که او را «خلیفه» خواندند، بیعت می‌کنند و افزودند: ما در قفقاز در ولایت‌های داغستان، چچن، اینگوشتیا و کاباردینو شهادت می‌دهیم که همه بر این رأی متفق هستیم و در این خصوص میان ما اختلافی نیست.

در مقابل، «ابو محمد العدنانی» سخنگوی داعش از این امر استقبال کرد.

هم‌زمان مسئولان روس اعلام کرده‌اند که هزاران فرد روس که بیشترشان از قفقاز هستند، به سوریه و عراق رفته‌اند تا به داعش بپیوندند. دبیر شورای امنیت (ملی) روسیه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که شمار این افراد به دو هزار نفر می‌رسد.