همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت 86 پروژه در این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ندای گیلان: میر شمس مومنی زاده روز یکشنبه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر افزود : این تعداد پروژه در زمینه های مختلف عمران و آبادانی و نیز خدماتی آماده بهره برداری است و با حضور خانواده های سرافراز شاهد و ایثار گر، مردم انقلابی و مسوولان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد : برای اجرای این پروژه ها 370 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت هزینه شده است.
وی ادامه داد : پروژه های هفته دولت در زمینه های مختلف گاز رسانی ، برق رسانی ، آموزش و پرورش ، آب آشامیدنی روستایی ، کشاورزی ، طرح های تولیدی و …مورد بهره برداری قرار می گیرد.
فرماندار فومن با بیان اینکه وظیفه دولت خدمت بی منت است، گفت : شهیدان رجایی و باهنر جلوه خدمت توأم با صداقت بودند از این رو زندگی این بزرگواران درسی بزرگ و تاثیرگذار برای دولتمردان است.

***
به مناسبت بزرگداشت ایام ورود آزادگان قهرمان به میهن اسلامی در مراسمی از 123 آزاده سرافراز شهرستان فومن تکریم و تجلیل شد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، امام جمعه فومن در این مراسم گفت : امروز همه مدیون صبر و استقامت آزادگان و ایثارگران هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن صفوی افزود : اقتدار و عزت ایران اسلامی در سایه صبر و استقامت آزادگان و ایثارگران حاصل شده است.
وی اضافه کرد : آزادگان در سخت ترین شرایط اسارت، روحیه جوانمردی خود را حفظ کرده و بدون ترس از دشمن ، از آرمان ها و ارزش های اسلامی دفاع کرده و به آن پایبند بودند و ایران اسلامی را به اوج اقتدار رساندند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ، با بیان این که بزرگداشت این قشر انقلابی یک افتحار محسوب می شود ، گفت : تمامی آحاد جامعه بخصوص مسوولان در قبال آزادگان و ایثارگران و همچنین خانواده های آنان مسوول بوده و وظیفه دارند بهترین خدمات را به این قشر از جامعه ارائه دهند.
ناصر عاشوری اظهار کرد : کاری که آزادگان و ایثارگران انجام داده اند بسیار والا و دارای ارزش الهی است و هیچگاه در مقابل مادیات ارزش گذاری نمی شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فومن نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی گفت : خدمات رسانی به این افراد و خانواده های صبور آنان فقط ادای دینی است که در مقابل جانفشانی آنان بر عهده همه ما گذاشته شده است.
بهروز محمدی افزود : نقش آفرینی این افراد در دفاع از اسلام بر هیچ کسی پوشیده نیست و آحاد جامعه از کار بزرگی که آن ها انجام دادند اطلاع دارند و اجر این بزرگواران نزد خداوند متعال محفوظ است.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم معنوی که با حضور خانواده های شاهد و ایثارگر شهرستان فومن برگزار شد،از رشادتهای 123 آزاده سرافراز این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در مراسم معارفه مسوول جدید حراست این واحد دانشگاهی گفت : صیانت از دستاوردها و ارزشهای والای نظام اسلامی و همچنین اعتلای این دستاوردهای ارزشمند در دانشگاه، از وظایف مهم حراست است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا مجتبی ملکی چوبری افزود : دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای فعالیت ارزشمند خود به درختی تنومند تبدیل شده و هم اکنون با همدلی و دلسوزی همگان در این مجموعه بزرگ به ثمر نشسته است.
در این جلسه ضمن تودیع ابراهیم مهدی زاده، محمود پورحلم به عنوان مسوول جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت معرفی شد.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان دارای سه شهر فومن ، ماسوله و شهر جدید ماکلوان ، شش دهستان و 162 روستا با بیش از 94 هزار نفر جمعیت است.