مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : از آغاز دهه مبارک فجر تاکنون 24 خانه هلال در ده شهرستان استان افتتاح شد که در حال حاضر 160 خانه هلال در مراکز دهستان ها و روستا های بالای ۲۰۰ خانوار افتتاح شده است .

به گزارش ندای گیلان،مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : از آغاز دهه مبارک فجر تاکنون 24 خانه هلال در ده شهرستان استان افتتاح شد که در حال حاضر 160 خانه هلال در مراکز دهستان ها و روستا های بالای ۲۰۰ خانوار افتتاح شده است .
مهدی ولی پور افزود : ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی ، مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف تاسیس خانه هلال به شمار می رود.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر اینکه فعالیت های خیرخواهانه و بشر دوستانه باید در جامعه ترویج داده شود اظهار داشت: به منظور تحقق این هدف راه اندازی خانه هلال در سطح مراکز دهستانها ، محلات و شهرهای گیلان در اولویت فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان می باشد. پرستش با اشاره اینکه راه اندازی خانه هلال در دیگر نقاط روستایی در دست اقدام قرار دارد گفت : راه اندازی خانه های هلال در گیلان از آنجائیکه این استان یکی از مناطق حادثه خیز کشور به شمار می رود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادثی چون سیل ، زلزله، حوادث کوهستانی ، ساحلی ،بارش برف و…اظهار داشت: چنین حوادثی همواره استان گیلان را تهدید می کند که نیاز است در جهت مقابله با آنها آماده باشیم.