فرماندار رشت از افتتاح دو کارخانه مدرن شالی‌کوبی این شهرستان در هفته دولت جاری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: سیدعیسی مهدوی صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح عمرانی و روستایی این شهرستان با اشاره به اجرای پروژه‌های هفته دولت اظهار کرد: امسال برای هفته دولت 343 طرح و پروژه برای افتتاح آماده شده است.
وی با بیان اینکه 3درصد اعتبارت عمرانی گیلان به شهرستان رشت تعلق دارد، افزود: در هفته دولت جاری 330 میلیارد تومان طرح‌های تاثیرگذار در حال افتتاح است.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه 262 میلیارد و 44 میلیون تومان برای 344 طرح و پروژه عمرانی توسط بخش‌دولتی افتتاح می‌شود، کرد: 68 میلیارد تومان با 11 طرح و پروژه توسط بخش‌خصوصی در شهرستان رشت در حال افتتاح است.
وی از اشتغال 155 نفر با افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت جاری در شهرستان رشت خبر داد و گفت: اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و شهرستان رشت در زمینه ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال رتبه خوبی در گیلان دارد.
مهدوی، شهرستان رشت را دارای هفت شهر، 6 بخش و 293 روستا عنوان کرد و یادآور شد: 230 روستای شهرستان رشت از نعمت گاز برخوردار است و گازرسانی 27 روستا در حال افتتاح بوده و 47 روستای دیگر باقی مانده که با بهره‌برداری آنها به شهرستان سبز تبدیل می‌شویم.
وی از افتتاح دو کارخانه مدرن و مجهز شالی‌کوبی شهرستان رشت در هفته دولت جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از کارخانه‌های مدرن شالی‌کوبی روز گذشته در لشت‌نشا افتتاح شده و دیگری به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار رشت وجود کارخانه‌های شالی‌کوبی‌های مدرن را ضرورت خواند و کرد: کارخانه‌های شالی‌کوبی مدرن در کاهش ضایعات برنج نقش مهمی دارند و در مجاورت این کارخانه‌ها صنایع بسته‌بندی برنج نیز فعال است.
وی در بحث گردشگری شهرستان متذکر شد: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان رشت، هشت طرح گردشگری و 14 طرح شنا در ساحل آن ایجاد کردیم.
مهدوی با اشاره به وضعیت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان رشت یادآور شد: یک‌هزار و 200 کیلومتر راه روستایی داریم که 56 درصد آسفالته است و از نرم 60 درصدی کشور مقداری عقب هستیم و باید به این نرم برسیم.