رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از افتتاح 8 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت-قزوین تا پایان سال 99 خبر داد و گفت: هنر دولت در همین است که با وجود شرایط بازار نفت و کاهش درآمدهای مالیاتی کشور ناشی از شیوع کرونا بتواند طرح های عمرانی را به سرانجام برساند.

به گزارش ندای گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید  از پروژه آزاد راه رشت – قزوین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه دولت این است که ۸ کیلومتر باقیمانده این پروژه طبق زمانبندی در سال ۹۹ به بهره برداری برسد، اظهار داشت: ما از فروردین ماه مسئله تخصیص اعتبارات نقدی  به این طرح را شروع کردیم و شاید برای نخستین باری است که در فروردین ماه برای یک طرح  اعتبارات نقدی تخصیص می دهیم.

وی افزود :البته این تخصیص اعتبار برای طرح های سایر استان ها نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در اولین زمانی که بعد از ماه مبارک رمضان فرصت پیدا کردم، برای بازدید از روند احداث این پروژه به گیلان  آمدم، گفت: پس از شنیدن گزارشات فنی امیدوار هستم که انشالله این پروژه در زمان مقرر به سرانجام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کاهش ترافیک و سهولت تردد برای مردم پس از افتتاح این پروژه خاطرنشان کرد:انشالله با یاری پرودگار به رغم همه سختی هایی که از نظر مالی وجود دارد این پروژه در زمان تعیین شده افتتاح می شود.

دکتر نوبخت با بیان اینکه نیازی به بازگویی مشکلات کشور نیست، تاکید کرد: فکر می کنم هنر دولت در همین است که با وجود شرایط بازار نفت و کاهش درآمدهای مالیاتی کشور ناشی از شیوع کرونا بتواند طرح های عمرانی را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به احتمال تغییر رقم اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این طرح با توجه به تغییر فهرست بها و تعطیلی های صورت گرفته، خاطرنشان کرد:محدود بودن در سقف منابع ریالی از پیش عنوان شده برای پروژهای ملی و این چنینی مطرح نیست و اگر این پروژه  در بررسی های کارشناسی نیاز به اعتبار بیشتر داشته باشد، سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد می داند تا مساعدت لازم را صورت دهد.

وی به اشاره به سفر روز گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان، گفت: در این استان یک پروژه بزرگ ریلی از چابهار به زاهدان را داریم که نیاز به منابع جدید داشته و مساعدت ها در آن خصوص هم انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه دو شرکت پیمانکاری بزرگ کشور از دو طرف، یکی از رودبار به سمت منجیل و دیگری  هم از منجیل به سمت رودبار در حال احداث  ۸ کیلومتر باقیمانده این پروژه هستند، گفت: سراسر این ۸ کیلومتر شامل تونل و پل هوایی است.