فرماندار رضوانشهر گفت:دهه فجر امسال به همت و تلاش کارگزاران دولت تدبیر و امید در این شهرستان تعداد 50 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر حدود 450 میلیارد ریال با اشتغالزایی 79 نفر به صورت مستقیم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسمی روز پنجشنبه نهم بهمن ماه  در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به شعار محوری دهه فجرامسال (انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار) گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی است تا بتوانیم اقدامات نظام و دولت را برای مردم تبیین نماییم.

وی تصریح کرد: دهه فجر امسال به همت و تلاش کارگزاران دولت تدبیر و امید در این شهرستان تعداد ۵۰ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر حدود ۴۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۷۹ نفر به صورت مستقیم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این پروژه ها شامل احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق، در حوزه اشتغال و تولیدی های خرد، آموزشی و فرهنگی، کشاورزی، عمران شهری و عمران روستایی، آسفالت بافت روستایی، مسکن مددجویی به تعداد ۲۲ واحد، آب و فاضلاب شهرستان می باشد.

قاسمی با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری گفت: انقلاب اسلامی در سایه روج بلند و فداکاری و اعتماد ملت به امام راحل به پیروزی رسید و تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی ایران همه کاره رای مردم است شکست نمی خوریم، اما اگر خدای ناکرده سر رای مردم اما و اگر درست کردیم و گفتیم خیلی مهم نیست که چای صندوق ۵۰ درصد باشند یا ۸۰ درصد که ان شاء ا… آن روز هیچ وقت پیش نمی آید ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم.

وی ادامه داد : نباید شرایط به گونه ای باشد که کسانی که با لحن نادرست علیه دولت سخن می گویند آزادی بیان و مصونیت داشته باشند و نه تنها کسی با آنها کاری نداشته باشد، بلکه گاهی پشن پرده تشویق هم بشوند که عالی بود، خوب و محکم گفتید ام اگر کسی خواست از دولت تعریف کند، آزادی بیان و مصونیت نداشته باشد و حتی تحت فشار قرار گیرد، همه باید دست در دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم.

فرماندار رضوانشهر افزود: درست است که توپ در زمین دشمن واشنگتن است، اما اگر خودمان در داخل یکصدا نباشیم، زمان پایان یافتن جنگ اقتصادی طولانی تر خواهد شد.

رییس شورای اداری شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه دنیای غرب می گفت جمهوری اسلامی چله انقلاب را نخواهند دید، گفت: در همین راستا مقام معظم رهبری بیانیه ای تحت عنوان بیانیه  گام دوم انقلاب صادر کردند در واقع خواب های دشمنان اینجا تعبیر نشد و با اقتدار این نظام راه خودش را ادامه می دهد که در بیانیه گام دوم انقلاب، آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت ، برادری به عنوان شعار اصلی و جهانی  مطرح و بر توانمند سازی تمدن نوین اسلامی و  نشاط و امید آفرینی تاکید داشتند.

قاسمی با اشاره به بحث تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی گفت: با این شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم نیاز است که مدیران شهرستانی تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را رعایت نمایند و پاسخ قانع کننده به مردم بدهند.

فرماندار رضوانشهر گفت:  با توجه به شعار سال جهش تولید و دغدغه هایی که در بحث اشتغال داریم نیاز است همه مدیران از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال پایدار حمایت کنیم.

وی با اشاره به موضوع بیماری ویروس منحوس کرونا گفت: شهرستان رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارد و روند کاهشی قرنطینه خانگی را داریم لذا می طلبد همه مردم شریف توصیه های و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا به یک وضعیت مطلوبی برسیم.

رییس شورای اداری شهرستان گفت: در بخش فرهنگی افتخارات خوبی برای شهرستان داشتیم از جمله ثبت ملی روستای شالبافی ارده و موزه مردم شناسی عشایر که تحقق این موضوع موجب رضایت مندی مردم و جذب گردشگر در منطقه خواهد شد.

محمود قاسمی همچنین در حوزه بازار با بیان اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی تشکیل می گردد، گفت: تشدید بازرسی و نظارت بر بازار  به صورت مستمر انجام شود تا بتوانیم رضایت مندی عمومی مردم را جلب نماییم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: بخشداران و دهیاران و دستگاه های متولی امر نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان نسبت به پیگیری و رفع مشکل پروژه کتابخانه اردجان اقدام نمایند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با مردم سالاری دینی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را داشته باشیم که تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است.