مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افتتاح ۴۱ طرح آب و فاضلاب در ۱۱ شهرستان گیلان به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مازیار علی پور گفت: به مناسبت دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلام ی، شرکت آبفای گیلان ، ۳۸ طرح در حوزه بهره برداری و توسعه آب و ۳ طرح دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و ماسال افتتاح خواهد کرد.

وی از افتتاح ۴۱ طرح آب و فاضلاب گیلان با هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال هزینه از منابع ملی، استانی و دیگر ردیف‌های اعتباری در دهه مبارک فجر در ۱۱ شهرستان گیلان خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها، حدود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها از مزایای طرح‌ها برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای گیلان، خط انتقال آب از سنگر به کوچصفهان را از مهم‌ترین این طرح‌ها دانست، گفت: برای بهره برداری از این طرح ، ۳۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده که علاوه بر جمعیت شهری، چندین روستا در مسیر این خط انتقال هم از مزایای این طرح بهره‌مند خواهد شد.

مازیار علی پور افزود: توسعه و بازسازی خطوط انتقال ، اجرای شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت اتاقک برق، کُلُر زنی و فَنس کشی محوطه چاه، نصب مخزن ذخیره آب آشامیدنی و اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ آب هم از دیگر طرح‌هایی است که دهه فجر امسال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: دهه مبارک فجر امسال ، ۳ طرح فاضلاب شامل شبکه جمع آوری فاضلاب بخش دوم غربی شهر رشت، فاضلاب خیابان‌های شهید مصطفی دوست و زنده دل در آستانه اشرفیه و توسعه شبکه فاضلاب شهر ماسال هم به بهره برداری خواهد رسید.